Ο Fernando Alonso έκανε έναν υγιεινό περίπατο το απόγευμα της Κυριακής στο Shanghai International Circuit, παίρνοντας μιαν -εύκολη όπως εξελίχθηκε- νίκη στο Grand Prix Κίνας…
Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari πήρε την πρωτοπορία στον αγώνα από πολύ νωρίς και δεν την έχασε μέχρι το τέλος, για να πάρει την πρώτη φετινή νίκη της Ferrari και να επανέλθει με τον πιο πειστικό τρόπο στη μάχη του πρωταθλήματος.
Ο Kimi Raikkonen με το μονοθέσιο της Lotus πήρε τη 2η θέση, δίνοντας στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα μάχη με τον Lewis Hamilton, ο οποίος ξεκινώντας από την pole position τερμάτισε στην 3η θέση.
O Sebastian Vettel εκμεταλλεύτηκε τη διαφορετική στρατηγική για να τερματίσει στην 4η θέση, χάνοντας για λίγο στο τέλος την ευκαιρία να πάρει την 3η, μπροστά από τον Jenson Button ο οποίος έκανε ένα pit stop λιγότερο από τους πρωτοπόρους. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Paul di Resta, Romain Grosjean και Nico Hulkenberg.
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στη σχάρα εκκίνησης, η οποία όμως δεν ήταν πλήρης, καθώς ο Mark Webber εκκίνησε από το pit lane, αφού οι μηχανικοί της Red Bull άλλαξαν κιβώτιο ταχυτήτων και ρυθμίσεις στο μονοθέσιό του και με βάση το γεγονός ότι έτσι κι αλλιώς θα εκκινούσε από την τελευταία θέση.
Ο καιρός ήταν καλός και όλα ήταν έτοιμα για την εκκίνηση. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Lewis Hamilton ξεκίνησε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, όχι όμως και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος έφυγε πολύ άσχημα και είδε να τον προσπερνούν και οι δύο Ferrari των Fernando Alonso και Felipe Massa.
Ο Raikkonen έπεσε στην 4η θέση, μπροστά από τους Nico Rosberg και Romain Grosjean. O Sebastian Vettel, που ξεκίνησε με τη μεσαία γόμα, έμεινε στην 9η θέση πίσω από τον Jenson Button, o οποίος είχε επίσης τη μεσαία γόμα.
Στους πρώτους γύρους ο Hamilton κρατούσε πίσω του τις δύο Ferrari αλλά ο Βρετανός αντιμετώπιζε προβλήματα με τα μαλακά ελαστικά της Pirelli και ήδη στον 5ο γύρο οι Alonso και Massa τον πέρασαν στην ίδια στροφή. Ο Hamilton έχασε κι άλλες θέσεις στη συνέχεια, μέχρι να μπει στα pit για να αλλάξει ελαστικά.
Ο Βρετανός έδωσε το σύνθημα και στους επόμενους γύρους όσοι ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα μπήκαν στα pit για να την ξεφορτωθούν και να βάλουν τη μεσαία. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα είχαμε και τις δύο πρώτες εγκαταλείψεις, όταν οι Gutierrez και Sutil συγκρούστηκαν και ο αγώνας τους ολοκληρώθηκε.
Έτσι, στις πρώτες θέσεις έμειναν όσοι είχαν ξεκινήσει τον αγώνα με τη μεσαία γόμα και δεν είχαν μπει ακόμα για pit stop. Ο Hulkenberg βρέθηκε στην πρωτοπορία, μπροστά από τους Vettel, Button, Perez και di Resta ενώ στην 6η θέση βρισκόταν ο Alonso, που είχε κάνει pit stop, μπροστά από τoυς Lewis Hamilton, Kimi Raikkonen, Felipe Massa και Mark Webber, ο οποίος είχε κερδίσει πάρα πολλές θέσεις από την τελευταία στην οποία βρισκόταν στο τέλος του 1ου γύρου, όταν είχε αναγκαστεί να κάνει ένα απρογραμμάτιστο pit stop.
Στον 14ο γύρο οι Hulkenberg και Vettel μπήκαν μαζί στα pit, όπου όμως οι μηχανικοί της Red Bull ήταν πολύ πιο γρήγοροι από εκείνους της Sauber και ο Vettel βγήκε πολύ μπροστά από τον συμπατριώτη του.
Πιο πίσω ο Mark Webber συγκρούστηκε με τον Vergne και με σπασμένη πτέρυγα αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pit. Εκεί όμως δεν βιδώθηκε σωστά ο πίσω δεξιά τροχός και ο Αυστραλός λίγο αργότερα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Λίγο αργότερα συγκρούστηκαν οι Raikkonen και Perez, όταν στην προσπάθεια του Φινλανδού να προσπεράσει ο Μεξικανός τον «στρίμωξε» στην άκρη της πίστας και του έσπασε το ρύγχος στο μονοθέσιο της Lotus.
Ο Jenson Button καθυστερούσε πολύ το πρώτο του pit stop ενώ κάποιοι οδηγοί, όπως ο Massa και ο Rosberg, έκαναν το 2ο δικό τους. Ο Βρετανός μπήκε τελικά για πρώτη φορά στον 24ο γύρο, σε μια ξεκάθαρη στρατηγική 2 στάσεων, ενώ στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Fernando Alonso.
Αυτό άφησε στην πρωτοπορία του αγώνα τον Sebastian Vettel, τον οποίο ακολουθούσε με σχετικά μικρή διαφορά ο Nico Hulkenberg. Λίγο πριν από όλα αυτά ο Nico Rosberg εγκατάλειψε στο γκαράζ της Mercedes.
Ο Fernando Alonso ακολουθούσε πολύ γρήγορο ρυθμό και γρήγορα πέρασε τους Hulkenberg και Vettel για να βρεθεί και πάλι στην πρωτοπορία του αγώνα. Ο Ισπανός της Ferrari είχε χτίσει μια καλή διαφορά από τον Hamilton, που προσπαθούσε να τον ακολουθήσει ενώ παρέμενε ανοιχτή η μάχη για το βάθρο ανάμεσα σε Vettel, Button και Raikkonen.
Ο Vetttel μπήκε στον 32ο γύρο για το pit stop του και βγαίνοντας στην πίστα άρχισε να κινείται πολύ γρήγορα και να κερδίζει θέσεις, προσπαθώντας να πλησιάσει τον Alonso. Ο πρώτος που μπήκε στα pit για 3η φορά ήταν -περιέργως- ο Kimi Raikkonen με την «πληγωμένη» Lotus.
Έτσι ξεκίνησε ο χορός των 3ων pit stop, με τον Massa να μπαίνει στον 37ο γύρο και τον Hamilton να ακολουθεί στον 38ο. Ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Raikkonen, με τη στρατηγική της Lotus να λειτουργεί καλύτερα σε εκείνο το σημείο του αγώνα.
Ο Alonso έκανε το τελευταίο pit stop του στον 41ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Vettel, τον οποίο κατάφερε αμέσως να προσπεράσει. Έτσι κι αλλιώς άλλωστε ο Vettel ήταν υποχρεωμένος να κάνει άλλο ένα pit stop, για να βάλει τη μαλακή γόμα της Pirelli. Πιο πίσω οι Raikkonen και Hamilton έδιναν τη δική τους μάχη για τη 2η θέση ενώ φαινόταν ότι η 4η θέση θα κρινόταν ανάμεσα στον Button και στον Vettel.
Στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα οι Button και Vettel έκαναν το pit stop που όφειλαν για να βάλουν τη μαλακή γόμα (2ο για τον Button και 3ο για τον Vettel). Ο Vettel βγήκε με άνεση στην 4η θέση ενώ για τον Button τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα, καθώς επέστρεψε στην πίστα πίσω από τη Force India του Paul di Resta.
Ο Vettel έκανε στους τελευταίους γύρους μεγάλη προσπάθεια να φτάσει και να περάσει τον Hamilton και σχεδόν τα κατάφερε, αλλά ο Βρετανός της Mercedes κατάφερε με νύχια και με δόντια να κρατήσει την 3η θέση. O Jenson Button τερμάτισε τελικά 5ος, μπροστά από τους Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Paul di Resta, Romain Grosjean και Nico Hulkenberg.
Μετά το τέλος του GP Κίνας ο Vettel παραμένει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος με 52 βαθμούς και τον ακολουθούν ο Raikkonen με 49 βαθμούς, ο Alonso με 43 βαθμούς και ο Hamilton με 40 βαθμούς.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 συνεχίζεται το προσεχές Σαββατοκύριακο (19-21 Απριλίου) με το GP Μπαχρέιν.
Ποινές σε Webber και Gutierrez (upd)
Μετά το τέλος του Grand Prix Κίνας οι αγωνοδίκες είχαν αρκετή δουλειά γιατί δεν ήταν καθόλου λίγα τα συμβάντα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Για δύο από αυτά έβγαλαν γρήγορα τις αποφάσεις τους και τιμώρησαν με ποινή 5 θέσεων στον επόμενο αγώνα τον Esteban Gutierrez και με ποινή 3 θέσεων τον Mark Webber.
Ο Μεξικανός οδηγός της Sauber κρίθηκε υπεύθυνος για τη σύγκρουση με τον Adrian Sutil που οδήγησε και τους δύο εκτός αγώνα στον 5ο γύρο του αγώνα. Ο Αυστραλός της Red Bull είχε μια σύγκρουση με τον Jean-Eric Vergne στο 16ο γύρο, για την οποία κρίθηκε υπεύθυνος από τους αγωνοδίκες, μια απόφαση με την οποία συμφώνησε βγαίνοντας από το γραφείο τους.
Τα συμβάντα που έχουν να εξετάσουν οι αγωνοδίκες δεν έχουν τελειώσει καθώς αρκετοί οδηγοί, ανάμεσά τους οι Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen, ίσως έχουν ανοίξει το DRS σε σημείο που υπήρχαν κίτρινες σημαίες. Οι αποφάσεις των αγωνοδικών αναμένονται…
Update: Οι Sebastian Vettel, Mark Webber, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Max Chiltonκαι Jenson Button βρέθηκαν υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες γιατί κατά τη διάρκεια του αγώνα άνοιξαν το DRS ενώ υπήρχαν κίτρινες σημαίες.
Η απόφαση των αγωνοδικών ήταν να μην επιβάλουν ποινές, καθώς και στο GP Κίνας υπήρχε πρόβλημα με την τηλεμετρία και την επικοινωνία του Race Control με τα μονοθέσια. Όπως αναφέρθηκε, υπήρχε καθυστέρηση 1 λεπτού από την εμφάνιση της καρό σημαίας μέχρι να εμφανιστεί μέσα στο κόκπιτ η ένδειξη για την απενεργοποίηση του DRS.
Αποτελέσματα GP Κίνας
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | ![]() |
Fernando Alonso | FERRARI | 1:42.312 | 3 | ||
2 | ![]() |
Kimi Raikkonen | LOTUS | 1:41.471 | 2.740 | 3 | |
3 | ![]() |
Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:41.940 | 8.392 | 4.668 | 3 |
4 | ![]() |
Sebastian Vettel | RED BULL | 1:40.051 | 4.808 | 0.203 | 3 |
5 | ![]() |
Jenson Button | MCLAREN | 1:38.058 | 35.285 | 22.760 | 2 |
6 | ![]() |
Felipe Massa | FERRARI | 1:40.284 | 41.567 | 5.439 | 3 |
7 | ![]() |
Daniel Ricciardo | TORO ROSSO | 1:40.240 | 43.326 | 1.759 | 3 |
8 | ![]() |
Paul di Resta | FORCE INDIA | 1:40.101 | 51.577 | 7.830 | 3 |
9 | ![]() |
Romain Grosjean | LOTUS | 1:40.563 | 54.526 | 2.949 | 3 |
10 | ![]() |
Nico Hulkenberg | SAUBER | 1:41.624 | 57.781 | 3.255 | 3 |
11 | ![]() |
Sergio Perez | MCLAREN | 1:41.281 | 64.877 | 7.200 | 2 |
12 | ![]() |
Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | 1:40.608 | 74.850 | 9.124 | 3 |
13 | ![]() |
Valteri Bottas | WILLIAMS | 95.368 | 20.996 | 3 | |
14 | ![]() |
Pastor Maldonado | WILLIAMS | 96.906 | 1.538 | 3 | |
15 | ![]() |
Jules Bianchi | MARUSSIA | 1:45.137 | 1 L | 26.926 | 3 |
16 | ![]() |
Charles Pic | CATERHAM | 1:44.663 | 1 L | 1.373 | 3 |
17 | ![]() |
Max Chilton | MARUSSIA | 1:42.605 | 1 L | 35.934 | 3 |
18 | ![]() |
Giedo Van der Garde | CATERHAM | 1:45.426 | 1 L | 30.365 | 3 |
19 | ![]() |
Nico Rosberg | MERCEDES | ΕΓΚ/ΨΕ | 0.000 | 0.000 | 4 |
20 | ![]() |
Mark Webber | RED BULL | ΕΓΚ/ΨΕ | 0.000 | 0.000 | 2 |
21 | ![]() |
Adrian Sutil | FORCE INDIA | ΕΓΚ/ΨΕ | |||
22 | ![]() |
Esteban Gutierrez | SAUBER | ΕΓΚ/ΨΕ |
|