Πόσα κυβικά μέτρα μπάζα θα πέσουν στη θάλασσα για να επεκταθεί το λιμάνι κρουαζιέρας

0
557

Η ανακοίνωση της συνάντησης πολυμελούς αντιπροσωπείας κατοίκων της Πειραϊκής με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη ανέδειξε ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο σε σχέση με το επίμαχο θέμα της επέκτασης του λιμανιού για τη δημιουργία νέων θέσεων κρουαζιερόπλοιων στο Πειραιά.
Ποιο είναι αυτό;
Η αναφορά πως για να γίνει η επέκταση του λιμανιού θα χρειαστεί «να πέσουν στη θάλασσα 7.500.000 (!)  κυβικά μέτρα μπάζα…».
Με τέτοια ποσότητα μπάζων καταλαβαίνει κανένας ότι από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μέχρι και τη Πειραϊκή δεν θα είναι τίποτα ίδιο…
Ένα άλλο θέμα, που υπογράμμισαν οι κάτοικοι και έχει τη σημασία του, είναι ότι για να εξασφαλιστεί η υποβολή του αιτήματος για τη χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε. βασίστηκε σε ξεπερασμένα στοιχεία της περασμένης δεκαετίας και αγνοήθηκε η «ραγδαία μείωση του αριθμού επιβατών και κατάπλων κρουαζιερόπλοιων κατά 20% το 2012 σε σχέση με το 2011».
Όμως, όπως σημείωσαν, έστω και με αυτή τη μείωση το οδικό δίκτυο της πόλης είναι εντελώς ακατάλληλο για «τη μαζική ταυτόχρονη μεταφορά με πούλμαν των  χιλιάδων τουριστών κρουαζιέρας προς την Ακρόπολη και  πίσω».
Γι’ αυτό οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων «φροντίζουν να στέλνουν στον Πειραιά ταυτόχρονα  τόσα  πλοία,  ώστε τα πούλμαν που θα γεμίσουν οι επιβάτες τους να μπορούν να κινηθούν προς Αθήνα και να επιστρέψουν έγκαιρα για τον απόπλου – με αποτέλεσμα οι μισές από τις υπάρχουσες 9-11 θέσεις για κρουαζιερόπλοια να παραμένουν πάντα κενές…»@ Για να είσαστε πλήρως ενημερωμένοι, η μείωση των προσεγγίσεων κρουαζιερόπλοιων έχει συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια από το 2012. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ  ολόκληρο το 2018 έχουν προγραμματιστεί να γίνουν στον Πειραιά 517 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, που είναι οι λιγότερες στο διάστημα 2014-2017 ενώ τα πρώτα στοιχεία δείχνουν νέα μεγάλη μείωση για το 2019, οπότε υπάρχει ανησυχία μήπως οι προσεγγίσεις είναι λιγότερες από 400. Και θέλουμε και νέες θέσεις κρουαζιερόπλοιων….