Άκαρπη αποδείχτηκε η χθεσινή συνάντηση μεταξύ ακτοοπλόων και ΠΝΟ για το θέμα της υπογραφής συλλογικής σύμβασης. Η ΣΕΕΝ πρότεινε μειώσεις και περικοπές, έως και 10% στον μισθό και παράλληλα τέθηκε στο τραπέζι η επανεξέταση των επιδομάτων στα δρομολόγια των άγονων γραμμών και στα δρομολόγια εξπρές. Η ΠΝΟ απέρριψε οποιαδήποτε πρόταση για μειώσεις μισθών και για κατάργηση θεσπισμένων δικαιωμάτων.
Σημείο σύγκλισης αποτέλεσε η κοινή θέση για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης και έτσι προγραμματίστηκε νέα συνάντηση την ερχόμενη Πέμπτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΠΝΟ θα επιδιώξει αντίστοιχες συναντήσεις για την υπογραφή ΣΣΕ και με την ένωση εφοπλιστών. Στο μεταξύ, την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί μετά από μαραθώνιες διαδικασίες το νομοσχέδιο-«οδοστρωτήρας» του υπουργείου Ναυτιλίας. Ήδη έχουν συγκεντρωθεί υπογραφές από τους συναρμόδιους υπουργούς και αναμένεται η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, παρά τις αντιδράσεις από το σύνολο των φορέων της ναυτιλίας (πλην εφοπλιστών), ο κ. Μουσουρούλης ενσωμάτωσε ελάχιστες αλλαγές. Σειρά τροπολογιών αναμένεται να κατατεθούν ακόμα και από τα κόμματα της συγκυβέρνησης, αφού ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜ.ΑΡ. διαφωνούν στη διάταξη που αφορά την ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, αλλά ως εποπτεύουσα υπηρεσία του ΥΝΑ. Η θέση των δύο κομμάτων αφορά τη λειτουργία της ως Ανεξάρτητης Αρχής, αλλά φαίνεται πως η εποπτεία έχει εγκριθεί και από τον κ. Σαμαρά, επομένως δύσκολα το ΥΝΑ θα κάνει πίσω. Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ έχει ζητήσει τη συνολική απόσυρση του νομοσχεδίου, το ίδιο και το ΚΚΕ. Από την πλευρά της η ΠΝΟ, μέσω δηλώσεων των εκπροσώπων της, υπενθυμίζει πως αν το σχέδιο νόμου κατατεθεί στη Βουλή με αυτή τη μορφή, η απόφαση για νέες απεργίες ισχύει, παρά την επίταξη.
Σ. ΡΑΠΑΝΑΚΗΣ
Πηγη: Αυγή