Συνεργασία με τους εφοπλιστές θέλουν οι Ελληνες κατασκευαστές

0
562

Οι Ελληνες κατασκευαστές επιθυμούν να συμμετέχουν στις ναυπηγήσεις πλοίων ακόμα και σε ξένα ναυπηγεία. Τη δημιουργία ενός δυναμικού cluster στην Ελλάδα με εξωστρέφεια, στο χώρο του εξοπλισμού των πλοίων, αλλά και των υπηρεσιών προς στη ναυτιλία, θέλουν να πετύχουν, με απαρχή τη χθεσινή ημερίδα «Ηφαιστος» – Hellenic Marine Equipment & Exporters Forum 2011», οι ελληνικές εταιρείες με τη στήριξη του ελληνικού εφοπλισμού. Η διοργάνωση Τη ημερίδα διοργάνωσαν τρεις ιδιαίτερα αναγνωρισμένες Επαγγελματικές Ενώσεις του χώρου, το «ΕΛΙΝΤ» – Eλληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας, η «MARTECMA» – Marine Technical Managers Association (Eνωση Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών), και η ΕΕΔΕ – Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων, μέσω του «ΙΔΙΠ-ΠΥ» – Ινστιτούτου Διοίκησης της Παραγωγής Προϊόντων & Υπηρεσιών. Το βασικό συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι συμμετέχοντες στην ημερίδα που είχε χορηγό επικοινωνίας τη «Ναυτεμπορική», από τη στιγμή που στη χώρα μας δεν ναυπηγούνται πλοία, είναι πολύ κρίσιμο να επιβάλουμε την παρουσία Eλλήνων κατασκευαστών στα ναυπηγεία της Aπω Ανατολής τουλάχιστον για τα ελληνόκτητα πλοία. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι Eλληνες επιχειρηματίες να είναι ανταγωνιστικοί σε όλα τα επίπεδα. Oπως σημείωσε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, «kάθε πρωτοβουλία, που μπορεί να παράγει υπηρεσίες, μηχανήματα, εξοπλισμό και οτιδήποτε έχει σχέση με το πλοίο στη χώρα μας, είναι θεμιτή και τη στηρίζει ο εφοπλισμός, φθάνει η ποιότητα, το κόστος και ο χρόνος παράδοσης, στοιχεία απαραίτητα, να είναι πάντα ανταγωνιστικά». «Είναι προφανές ότι η προτίμησή μας θα ήταν να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα, εφόσον καλύπτουν τις προϋποθέσεις και τις ανάγκες μας. Σε αυτό η Ελλάδα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω των μεταξύ μας γνωριμιών και της γειτνίασης που κάνει τις συνεννοήσεις για τις ανάγκες και τις προδιαγραφές πολύ πιο εύκολες», ανέφερε και προσέθεσε, αναφερόμενος στους επιχειρηματίες που τους χαρακτήρισε «ήρωες» για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δραστηριοποιούνται: «Πιστεύουμε στους Ελληνες επιστήμονες, κατασκευαστές και τεχνίτες και θέλουμε να μπορέσουν οι προσπάθειές τους να τελεσφορήσουν και στην πατρίδα μας. Ατυχώς φαίνεται ότι οι περισσότερες προσπάθειες και επιδόσεις των Ελλήνων διακρίνονται και επιτυγχάνουν συνήθως εκτός Ελλάδας. Καλή ώρα, η ποντοπόρος ναυτιλία. Ολες οι άλλες μορφές ναυτιλίας, που δραστηριοποιούνται μέσα στην Ελλάδα, μαραζώνουν». Πιέσεις στα ναυπηγεία Από την πλευρά του, ο new building manager της Evalend Shipping, Δήμος Ηλιόπουλος, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι οι επιχειρηματίες πρέπει να πείσουν τα ναυπηγεία για την αξία τους, ενώ και οι Ελληνες εφοπλιστές θα πρέπει, όταν εμπιστεύονται μια ελληνική εταιρεία, να πιέζουν τα ναυπηγεία να τις συμπεριλάβουν στην maker list που έχουν όλα τα συμβόλαια ναυπηγήσεων. Οπως υπογράμμισε, τα ελληνικά προϊόντα είναι εξαιρετικά και ορισμένα ναυπηγεία του εξωτερικού (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία), που «πιέστηκαν» και συμπεριέλαβαν Ελληνες κατασκευαστές στη λίστα για ελληνικό πλοίο, στη συνέχεια τους έβαλαν στη λίστα κατασκευαστών και για ένα πλοίο γερμανικών συμφερόντων. Προσέθεσε ότι στις 17 εταιρείες, που παρουσίασαν τις καινοτομίες τους χθες, έχει δοθεί λίστα με όλα τα ναυπηγεία της Απω Ανατολής, καθώς και τους έχει αναλυθεί ο τρόπος που πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να προσεγγίσουν τα ναυπηγεία. Καταλήγοντας, τόνισε ότι ευελπιστεί η όλη προσπάθεια να μετεξελιχθεί σε «Ηφαιστιάδα» και στο μέλλον να έχουν πολλές εταιρείες την ευκαιρία να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο σχέδιο.

 

πηγη:

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ