Προβλέψεις για τη Ναυτιλία

0
447

Στην τελευταία ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως ηναυλαγορά, όσο πλησιάζουμε προς την εορταστική περίοδο,δεν θα καταφέρει να κρατηθεί πάνω από το ψυχολογικό όριο των 1,000 μονάδων.

Πράγματι, σε διάστημα μίας εβδομάδας ο BDI έχασε 11%, έσπασε το ψυχολογικό φράγμα, για να κλείσει την Παρασκευή στις 966 μονάδες.  Για άλλη μία φορά είμαστε θεατές του ίδιου έργου αφού η πτώση της ναυλαγοράς οφείλεται ουσιαστικά στην πτώση τουBCI, δηλαδή στην πτωτική πορεία των Capes.  Στο διάστημα της εβδομάδας ο δείκτης των Capes (BCI) μειώθηκε κατά 16,6% από2,199 μονάδες στις 1832 μονάδες.  Η μείωση αυτή του δείκτη συνοδεύτηκε και από μείωση του μέσου όρου των εσόδων για ταCapes της τάξης του 16,6% η από $ 15,869 στα $ 12,066 την ημέρα, σε διάστημα μίας εβδομάδας.  Οι υπόλοιποι επιμέρους δείκτεςακολούθησαν και αυτοί πτωτική πορεία αλλά σε πολύ χαμηλότερο ρυθμό τόσο σε επίπεδα δεικτών όσο και σε επίπεδα μέσου όρου ημερησίων εσόδων.

Όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του χρόνου τόσο καιπληθαίνουν οι αναλύσεις και οι γνώμες ότι η επόμενη χρονιάθα είναι άλλη μία δύσκολη χρονιά γενικότερα για τη ναυτιλία.  Από πλευράς προσφοράς πλοίωνθα έχουμε ξεπεράσει τον μεγαλύτερο ύφαλο καθώς τα περισσότερα πλοία πέσανε στο νερό το 2012 και υπολογίζεται η αύξηση του στόλου για το 2013, περίπου στο 4% από 12% φέτος, ενώ παράλληλα ο τομέας των διαλύσεων όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει σε υψηλούς ρυθμούς και το 2013 ύστερα από το υψηλό ρεκόρ φέτος των περίπου 38-40 εκατομμυρίων τόνων ή 5% του υπάρχοντος στόλου.  Η έλλειψη χρηματοδότησης θα συνεχίσει να υφίσταται έχοντας σαν αποτέλεσμα και την μείωση των νέων παραγγελιών δημιουργώντας όμως τεράστια προβλήματα στα ναυπηγεία παγκοσμίως που θα οδηγήσει σε κλείσιμο ή συγχωνεύσειςαρκετών από αυτών ιδιαίτερα στην Κίνα.

Συγκεκριμένα, στον τομέα των ναυπηγήσεων, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών είναιμειωμένο πάνω από 50% συγκριτικά με τα τέλη του 2008 και περίπου 25% από την ίδια περίοδο του 2011.  Χαρακτηριστικό είναι πως για τους 11 μήνες του 2012, τα ναυπηγεία της Κορέας έχουν δεχθεί 193 παραγγελίες συνολικής αξίας περίπου $ 26 δισ. ενώ τα Κινεζικά ναυπηγεία έχουν λάβει τις διπλάσιες παραγγελίες, 390 πλοία περίπου αλλά σχεδόν στην μισή αξία από αυτή των Κορεάτικων, δηλαδή $ 14 δισ.  Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως τα ναυπηγεία της Κορέας έχουν επικεντρωθεί στις κατασκευές εξειδικευμένων πλοίων, υψηλής τεχνολογίας το οποίο συνεπάγεται και υψηλό κόστος κατασκευής.

Χωρίς τίποτα το συνταρακτικό και αυτή την εβδομάδα ο ρυθμός των αγοραπωλησιών σε όλους τους τύπους των πλοίων.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Capes, το ‘BULK EUROPE’ 170.578 DWT (2001 – Sasebo H.I) πουλήθηκε στην Zela Shipping περίπου στα $ 19 εκ. και το ΄BULK ASIA’ 170.578 DWT (2001 – Sasebo H.I) αγοράστηκε από την Winning Shipping επίσης στα $ 19 εκ. περίπου.

 

✏  Στα Panamax, το ‘FREIA’ 74.269 DWT (2003 – Oshima) με παράδοση το 2013 και με αναίρεση δικαιώματος επιθεώρησης πουλήθηκε κοντά στα $ 14 εκ.

✏  Στα Handymax, το ‘ID TIDE’ 45.406 DWT (1995 – Tsuneishi Zosen) με παράδοση το 2013 πουλήθηκε στα υψηλά $ 7 εκ

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Aframax, το ‘GAN-DESTINY’ 112.973 DWT (2010 – SPP) πουλήθηκε σε Έλληνες περίπου στα $ 33,5 εκ.

✏  Στα Products, το ‘LIHOU’ 38.472 DWT (2005 –Guangzhou) πουλήθηκε σε Έλληνες από την τράπεζα που το είχε κατασχέσει στα $ 12,5 εκ .

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

 

Έχοντας μπει πια στην τελική ευθεία για την εορταστική περίοδο, η μείωση των αριθμών τωνδιαλύσεων έχει αρχίσει και γίνεται πραγματικότητα ενώ οι Cash Buyers συνεχίζουν νααντιμετωπίζουν  προβλήματα του παρελθόντος όταν λόγω σπέκουλας αγόρασαν σε υψηλές τιμές ενώ σήμερα οι τιμές είναι σε χαμηλότερα επίπεδα οδηγώντας τους έτσι σεεπαναδιαπραγματεύσεις με τους πλοιοκτήτες.  Ταυτόχρονα, η πτώση των τιμών του σιδήρουκαι η νομισματική αβεβαιότητα στην χώρα που ηγείται των διαλύσεων, την Ινδία, είναι άλλοι 2 σημαντικοί παράγοντες που το τελευταίο διάστημα έχουν επηρεάσει αρνητικά τον κλάδο.

Η Ινδία, δεν παρουσιάζει καμία διαφοροποίηση το τελευταίο διάστημα με την ρουπία να δημιουργεί κλίμα αβεβαιότητας και τις τιμές του σιδήρου να κινούνται πτωτικά, οδηγώντας φυσικά και τις προσφερόμενες τιμές να διορθώνουν προς τα κάτω και όπως προμηνύεται ενδεχομένωςστα τέλη του χρόνου οι τιμές να αγγίξουν και τα $ 350 τον τόνο.  Στην παρούσα φάση η προσπάθεια των Cash Buyers είναι στο να πουλήσουν τα αποθέματα που έχουν συσωρεύσει από το προηγούμενο διάστημα.

Το Πακιστάν, ύστερα από μία έντονη επιλεκτική δραστηριοποίηση σε VLCC’s, Suezmax καιCapes, αρχίζει και αυτό να μειώνει την δραστηριότητα του έχοντας σαν αποτέλεσμα τηνπροηγούμενη εβδομάδα να μην προβεί σε καμία αγορά και οι εναπομείναντες 2-3 αγοραστές είναι επικεντρωμένοι σε συγκεκριμένους τύπους πλοίων όπως προαναφέραμε. .

Το Μπαγκλαντές, δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της αγοράς αφού αναμενότανε ότι μετά από το μεγάλο διάστημα εκτός αγοράς και σε συνδυασμό με την αποχή της Ινδίας θα άρχιζε σιγά-σιγά να απορροφά τονάζ  Η μόνη και λίγη αγοραστική διάθεση είναι για συγκεκριμένους τύπους πλοίων αλλά και σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν δυσκολίες καθώς το πρόβλημα του ναανοιχτούν LCs παραμένει έντονο.

Ύστερα από ένα διάστημα που οι τιμές της Κίνας ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις στα ίδια επίπεδα με της Ινδίας, ορισμένοι εκτιμούν ότι έχει φτάσει ηώρα για διόρθωση των τιμών.  Στον αντίποδα όμως, ιστορικά η Κίνα δραστηριοποιείται έντονα στις αρχές κάθε χρόνου καθώς τον Φεβρουάριο αρχίζουν οι εορταστικές εκδηλώσεις για τον Νέο Χρόνο.

Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 733,015 DWT εκ των οποίων περίπου το 72.5% (531,254 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 2,5% (17,992 DWT) δεξαμενόπλοια και το 25% (183,769) Containers, Reefers και RO-ROs.

 

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα:

 

✏  Ινδία:  Από $ 380 – $ 410 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

✏  Πακιστάν:  Από $ 385 – $ 415 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

✏  Μπαγκλαντές:  Από $ 390 – $ 420 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏  Κίνα:  Από $ 360 – $ 380 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

 

ΠΙΝΑΚΕΣ  ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

BULK CARRIERS
 
Vessels Name Dwt                  YoB                   Yard Main Engine Gear S/S   D/D Buyer Seller- Remarks Price     US$ mil.
BULK EUROPE 170,578              2001                SaseboH.I B&W –               – Zela Shipping Reederei H. Vogemann region 19
BULK ASIA 170,578              2001                SaseboH.I B&W –               – Winning Shipping Reederei H. Vogemann region 19
FREIA 74,269                 2003                 Oshima B&W 01/2013              01/2013 Delivery early 2013, waived physical inspection close     14
ID TIDE 45,406                     1995                      Tsuneishi Zosen B&W 4×25 07/2013          07/2013 Delivery early 2013 upper           7
TANKERS
 
Vessels Name Dwt                      YoB                   Yard Main Engine Tanks S/S   D/D Buyer Seller-Remarks Price     US$ mil.
GAN-DESTINY 112,973                  2010              SPP MAN-B&W –                 – Greek Coated region                 33,5
LIHOU 38,472                     2005                       Guangzhou MAN-B&W 10 06/2015            06/2013 Greek Sold by the Bank 12,5

Πηγή: George Moundreas & Co S.A.