Ο όμιλος Γκριμάλντι ιδρύθηκε το 1945 με έδρα τη Νάπολι της Ιταλίας και σήμερα εξειδικεύεται στη μεταφορά οχημάτων και άλλων ομογενοποιημένων φορτίων διαθέτοντας στο τέλος του 2007, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, τον μεγαλύτερο στόλο μεταφοράς οχημάτων και άλλων ειδικών φορτίων στον κόσμο.
Η ανάπτυξη του ιταλικού ομίλου ιστορικά ξεκινά στη διάρκεια της δεκαετίας του 1960. Ως τότε ο όμιλος Γκριμάλντι αναπτύσσει δραστηριότητα στη Μεσόγειο Θάλασσα και τότε λαμβάνεται η απόφαση να επεκταθεί και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές αναπτύσσοντας καταρχήν την ιδέα των οχηματαγωγών πλοίων και ακολούθως την ιδέα των πλοίων μεταφοράς οχημάτων και άλλων φορτίων.
Ο όμιλος Γκριμάλντι ελέγχει στόλο 55 πλοίων, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και ναυλωμένα σκάφη. Τα πλοία αυτά δραστηριοποιούνται σε γραμμές που έχει αναπτύξει ο ιταλικός όμιλος στη Βόρεια Ευρώπη, στη Μεσόγειο, στη Δυτική και στην Κεντρική Αφρική και στη Βόρεια Αμερική, μεταφέροντας οχήματα, βαν, φορτηγά και άλλα εμπορικά τροχοφόρα. Επίσης τα πλοία αυτά μεταφέρουν όλους τους τύπους των κοντέινερ, γενικά φορτία, όπως χαρτί, ξυλεία, αλλά και άλλα ειδικά φορτία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομίλου κάθε χρόνο μέσω όλων των υπηρεσιών που παρέχει, μεταφέρει σχεδόν ένα εκατομμύριο οχήματα από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου στις κυριότερες αγορές.
Σήμερα ο ιταλικός όμιλος ελέγχει ένα εκτεταμένο δίκτυο παροχής υπηρεσιών logistics σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Δανία και Ιρλανδία, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται τα πλάνα επέκτασής του στη Βόρεια Ευρώπη και στη Μεσόγειο.
Ταυτόχρονα σε εξέλιξη βρίσκεται ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο σχέδιο ναυπήγησης 32 σύγχρονων σκαφών μεταφοράς μεικτού φορτίου (οχημάτων και κοντέινερ), η συνολική αξία των οποίων ανέρχεται σε δύο δισ. δολάρια, τα οποία θα ενισχύσουν δυναμικά την επέκτασή του στις νέες αγορές.
Το πλάνο αυτό τέθηκε σε εφαρμογή το 1998 και ως σήμερα έχουν παραδοθεί στον όμιλο έξι πλοία τα οποία εισήλθαν σε διάφορες γραμμές μεταξύ του 2000 και του 2003.
Στον όμιλο Γκριμάλντι ανήκουν οι εταιρείες Atlantica S.p.Α. di Navigazione, Grimaldi Compagnia di Navigazione S.p.Α., Industria Armamento Meridionale S.p.Α., Atlantic Container Line, ενώ πρόσφατα ο όμιλος ίδρυσε και την εταιρεία Malta Motorways of the Sea Ltd ώστε να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το παγκόσμιο δίκτυο μεταφορών που διαθέτει.
Πηγή: Το Βήμα
Grimaldi: Ένας Ναπολιτάνος στην Κρήτη
Συγχρόνως όμως διευρύνονται και οι δραστηριότητές της. Οι Ευρωπαίοι θέλουν να αφήσουν πίσω τους τοn πόλεμο και να κερδίσουν το χαμένο χρόνο. Οι κρουαζιέρες γνωρίζουν μεγάλη άνθηση και ο Γκουίντο Γκριμάλντι που έχει τεθεί επικεφαλής του ομίλου αποφασίζει να επενδύσει σε αυτό το χώρο. Ξεκινά με το πλοίο Auriga και μαζί με τις μεταφορές εμπορευμάτων και επιβατών, «χτίζει» και ένα μικρό στόλο από κρουαζιερόπλοια.
Στον όμιλο εν τω μεταξύ έχει μπει «νέο αίμα». Ο «πατριάρχης» ντον Γκουίντο πλαισιώνεται από τους γιους του Gianluca και Emanuele (πιο γνωστός ως Μανουέλ) και τον γαμπρό του Diego Pacella. Το οικογενειακό «team» είναι υπεύθυνο για τη χάραξη της επιχειρηματικής στρατηγικής και ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, δευτερότοκος γιος του ιδρυτή του ομίλου, τίθεται επικεφαλής του επιβατικού βραχίονα. Είναι αυτός που θα προσπαθήσει να μπει «σφήνα» στην επί πάνω από 20 χρόνια κυριαρχία των Ελλήνων στις γραμμές της Αδριατικής και να υλοποιήσει το σχέδιο «παλιννόστησης» των ιταλικών πλοίων στη νοτιοανατολική Μεσόγειο.
Τώρα, με το αμοιβαίο deal Γκριμάλντι – Sea Star σε Μινωικές – ΑΝΕΚ με το οποίο ο ιταλικός όμιλος αποκτά τον έλεγχο της ηρακλειώτικης εταιρείας, τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο να καταστεί ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην μεταφορά φορτίων και επιβατών στην Αδριατική. Εκεί όπου παρών δηλώνει ακόμη ένας μεγάλος παίκτης, η Attica Group που πλέον βρίσκεται στον έλεγχο της Marfin Investment Group…