Iσχυρότερη εξέρχεται από την κρίση η ελληνική ναυτιλία

0
378

«Αφ’ υψηλού» δικαιούνται να κοιτούν το γερμανικό εφοπλισμό οι έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς η ναυτιλία είναι ο μοναδικός κλάδος της ελληνικής οικονομίας που εξέρχεται πιο ισχυρός από την κρίση, ενώ στη Γερμανία ο κλάδος φαίνεται να «βουλιάζει», σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας αναλύσεων XRTC Γιώργο Ξηραδάκη, ενώ οι έλληνες εφοπλιστές φαίνεται να βγαίνουν από την κρίση ευρισκόμενοι σε ισχυρότερη και ανταγωνιστική θέση, οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες στη Γερμανία αντιμετωπίζουν ακόμη και τον κίνδυνο πτώχευσης.

«Υπάρχει διαφορά ανταγωνιστικότητας και δυναμισμού» εξηγεί ο κ. Ξηραδάκης συγκρίνοντας τις δύο αγορές.

Το πλεονέκτημα της ελληνικής ναυτικής βιομηχανίας φαίνεται να εντοπίζεται ακριβώς σε ό,τι θεωρείται μειονέκτημα για άλλους κλάδους της οικονομίας: Ο ελληνικός εφοπλισμός είναι συγκεντρωμένος σε οικογενειακές εταιρείες.

«Από τους 700 πλοιοκτήτες στην Ελλάδα, περίπου οι 600 βάζουν τα χρήματά τους (στην επιχείρηση) και περίπου ακόμη 100 χρήματα άλλων. Στη Γερμανία, από τους 400 πλοιοκτήτες οι 370 βάζουν χρήματα άλλων. Αυτή είναι μια βασική διαφορά των δύο αγορών» δηλώνει ο Jochen Döhle, εταίρος στην Peter Döhle Schiffahrts, μια από τις μεγαλύτερες γερμανικές πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτικής βιομηχανίας βρίσκεται σήμερα η Ιαπωνία, ακολουθεί η Ελλάδα ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Γερμανία.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του γ.γ Εμπορίου των Ηνωμένων Εθνών, η Ελλάδα δεν θα κινδύνευε να τεθεί στο περιθώριο αν το κράτος αξιοποιούσε την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας για την ανάπτυξη και άλλων κλάδων που σχετίζονται με τη ναυτιλία αποκομίζοντας πολύ περισσότερα οφέλη από τα 140 δισ. ευρώ που έχουν εισρεύσει στην ελληνική οικονομία μόνο την τελευταία δεκαετία.