Συνεχίζουν να υποστέλλουν την ελληνική σημαία

0
648

Η κρίση στη ναυτιλία, η κατάσταση στην Ελλάδα και η υποβάθμιση του διοικητικού φορέα της ελληνικής ναυτιλίας, συντελούν στη συνεχή μείωση των πλοίων που υψώνουν την ελληνική σημαία. Άλλωστε αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες διατηρούν «ζωντανά» τα σενάρια φυγής τους από την Ελλάδα, αν υπάρξουν έκτακτες συνθήκες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία δημοσιοποιήθηκαν χθες από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το Φεβρουάριο η δύναμη του ελληνικού στόλου μειώθηκε 3,8% έναντι μείωσης 2,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Να σημειωθεί ότι ολόκληρο το 2011 ο ελληνικός στόλος κινήθηκε καθοδικά.

Απώλειες 
Αποτέλεσμα αυτής της συνεχιζόμενης αρνητικής πορείας είναι σήμερα η ελληνική σημαία να κινδυνεύει να πέσει κάτω από τα 2.000 πλοία, αφού το Φεβρουάριο στο ελληνικό νηολόγιο ήταν νηολογημένα 2.002 πλοία. Το αντίστοιχο διάστημα του 2011 η ελληνική σημαία αριθμούσε 2.081 πλοία και το 2010 2.126 πλοία, δηλαδή μέσα σε μία τριετία έχασε 124 πλοία, γεγονός που έχει άμεσο αντίκτυπο και στις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛ. ΣΤΑΤ μεταξύ 2011 ? 2012 τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασε ο ελληνικός στόλος των φορτηγών, καθώς τα 579 πλοία μειώθηκαν στα 546, πτώση 5,7%. Κατά 1,5% μειώθηκε ο στόλος των τάνκερ, καθώς από 546 πλοία έπεσε στα 538 πλοία.

Η κρίση στην εθνική οικονομία φαίνεται ότι έπληξε σημαντικά τον ελληνικό επιβατηγό στόλο ο οποίος από 724 πλοία το 2011, το 2012 έπεσε στα 687 πλοία, ποσοστό 5,1%. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν επίσης μειώσει σημαντικά τα δρομολογημένα πλοία τους.

Στους υπόλοιπους τύπους πλοίων -ρυμουλκά, φορτηγίδες και άλλα ναυπηγήματα- η κατάσταση έμεινε σχεδόν αμετάβλητη με 231 μονάδες το Φεβρουάριο του 2012 από 232 το αντίστοιχο διάστημα του 2011.

Στην περίοδο 2010 – 2012 ο εθνικός στόλος είχε καθαρές απώλειες 55 φορτηγών, 25 τάνκερ και 40 επιβατηγών.

Οριακή αύξηση παρουσιάζει η χωρητικότητα του ελληνικού στόλου, καθώς ανέρχεται σε 43.668.486 τόνους από 43.405.899 τόνους το 2011.

Ποντοπόρα 
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν τελευταία οι Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, πιο αρνητική είναι η εικόνα για τα ποντοπόρα πλοία. Σε αυτά, από το 2009 οι απώλειες αθροιστικά υπολογίζονται σε 23,1% και μόλις το 22% του στόλου ελληνικών συμφερόντων βρίσκεται πλέον υπό ελληνική σημαία, αν και πλοία αγοράζονται και πλοία παραλαμβάνονται από τα ναυπηγεία. Ο φορέας εκπροσώπησης της ναυτιλιακής κοινότητας του Σίτι, κάνει καθαρά λόγο για αποφυγή ύψωσης της ελληνικής σημαίας λόγω της κατάργησης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, στο οποίο επί δεκαετίες υπαγόταν ο διοικητικός φορέας του ελληνικού νηολογίου.

Και ενώ η ελληνική σημαία συρρικνώνεται, ξένα ναυτιλιακά μέσα επισημαίνουν ότι στο νηολόγιο της Λιβερίας σημειώθηκε φέτος ιστορικό ρεκόρ σε πλοία ελληνικών συμφερόντων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Committee η Λιβερία συγκεντρώνει πλέον το 17% του ελληνόκτητου στόλου.

πηγη: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=112852014

Της Αγγελικής Καλλή