Ο ξαφνικός έρωτας των hedge funds για τις ελληνικές ναυτιλιακές

0
448

Ως γρήγορο play στην προοπτική ανάκαμψης των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών πρώτων υλών σε ένα περιβάλλον επιτάχυνσης της κινεζικής οικονομίας αντιμετωπίζονται στις τελευταίες συνεδριάσεις της αμερικανικής χρηματιστηριακής αγοράς μετοχές ναυτιλιακών ελληνικών συμφερόντων.

Αγοραστές εμφανίζονται διαχειριστές επιθετικών επενδυτικών κεφαλαίων οι οποίοι πραγματοποίησαν μάλιστα την Παρασκευή ιδιαίτερα αυξημένους όγκους συναλλαγών προκαλώντας έκπληξη στις αγορές.  Στnν βιαιότητα της ανόδου συνέβαλε και το short covering καθώς πολλοί από τους τίτλους που πραγματοποίησαν ράλι την Παρασκευή ήταν μεταξύ των πλέον σορταρισμένων στη Wall.

Το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν πιο έντονο για εκείνες τις ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές ξηρού φορτίου οι οποίες έχουν σημειώσει σημαντικές υποαποδόσεις υπό το βάρος μεγάλων ζημιών και υψηλής μόχλευσης.

Μια σειρά επιχειρηματικών κινήσεων όμως από μεγιστάνες της ποντοπόρου και συγκεκριμένα του John Fredriksen και του Κωνσταντίνου Μαρτίνου -οι οποίοι αναφέρονται τα τελευταία 24ωρα ως μαζικοί αγοραστές τονάζ- και παρεμβάσεων μεγάλων οίκων του κλάδου όπως η Arctic Securities και η RS Platou έχουν στρέψει επενδυτές σε απαξιωμένες εισηγμένες.

Εκτιμάται ότι με τον τρόπο αυτό μπορεί να επιτευχθεί η μεγαλύτερη και ταχύτερη δυνατή υπεραξία. Στο κλίμα συμβάλει και η ανάκαμψη των ημερήσιων εσόδων για ορισμένους τύπους πλοίων κυρίως πολύ μεγάλων φορτηγών πλην όμως από τα πολύ χαμηλά, ιστορικά χαμηλά, επίπεδα στα οποία είχαν περιέλθει το προηγούμενο διάστημα.

Επιπλέον, η διαμόρφωση consensus για ταχύτερη της αναμενόμενης ανάπτυξης στην Κινεζική οικονομία και πρόσφατες εκθέσεις διεθνών οργανισμών όπως η UNCTAD που προβλέπουν μεγάλη ζήτηση για οικιστικά projects, κατασκευές και πρώτες ύλες στις υπό ανάπτυξη BRICs δημιούργησαν τις συνθήκες για ένα ράλι η συνέχεια του οποίου όμως θα κριθεί ασφαλώς από τη δυνατότητα των εν λόγω επιχειρήσεων να καρπωθούν την όποια βελτίωση στις ναυλαγορές.

Το σίγουρο είναι πως αυτή τη στιγμή πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι όσο και δύσκολο να είναι το 2013 στις ναυλαγορές, η ναυτιλία έχει προσεγγίσει το χαμηλό σημείο του κύκλου και το επόμενο βήμα θα είναι ανοδικό.

Eagle Bulk

Έτσι η Eagle Bulk Shipping Inc συμφερόντων του Σοφοκλή Ζούλα και των πιστωτριών τραπεζών σημείωσε ενδοσυνεδριακά την Παρασκευή κέρδη της τάξης του 40% πριν κλείσει με άνοδο 25,5% και όγκο 2,6 εκατ. τεμαχίων. Σημειώνεται πως στο 12μηνο η κεφαλαιοποίηση της έχει υποχωρήσει κατά 42,9% στα 35,6 εκατ. δολάρια ενώ ελέγχει στόλο 45 ποντοπόρων φορτηγών.

DryShips

Η DryShips (46 ποντοπόρα φορτηγά και μητρική της Ocean Rig UDW Inc) συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου την ίδια μέρα ενισχύθηκε κατά 25,43% με όγκο 28,2 εκατομμυρίων τεμαχίων και την κεφαλαιοποίηση της στα 919 εκατομμύρια δολάρια ενώ στο 12μηνο η μετοχή της εμφανίζεται πρακτικά αμετάβλητη.

Genco

Η Genco Shipping & Trading Ltd (ελέγχει στόλο 53 φορτηγών) που τελεί υπό το management του Πέτρου Γεωργιόπουλου ενισχύθηκε κατά 7,27% με 1,9 εκατ. τεμάχια .Στο 12μηνο είναι 39,9% χαμηλότερα ενώ η κεφαλαιοποίησή της είναι στα 181 εκατ. δολ.

Seanergy, NewLead, FreeSeas

Το ράλι της Παρασκευής περιέλαβε όμως και πολλές άλλες μικρότερες ναυτιλιακές ελληνικών συμφερόντων όπως η Seanergy Maritime Holdings Corp συμφερόντων Βίκτωρα Ρέστη (+44,36%), η NewLead Holdings Ltd, συμφερόντων Φιστέ, Ζολώτα (+63,39%) και η FreeSeas Inc, συμφερόντων Ιωνα Βαρουξάκη (+35,56%).

Paragon, Diana, Navios

Λιγότερο πιεσμένες το προηγούμενο 12μηνο μετοχές «έτρεξαν» επίσης με την Paragon Shipping, συμφερόντων Μιχαήλ Μπουδούρογλου να ενισχύεται κατά 17,19%, την Diana Shipping του Συμεών Παλιού +5,15% και τη Navios Maritime Holdings, συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου +5,34%.

BDI

Η άνοδος αποδίδεται και στην διαφαινόμενη σταθεροποίηση του δείκτη βαρόμετρου των ναυλαγορών Baltic Dry Index (με τον επιμέρους δείκτη για τα Capesize +5,5% για το 2013) αλλά και όπως προαναφέρθηκε στην παραγγελία έως και 14 πολύ μεγάλων φορτηγών (Capesize- eco friendly) του -κατά πολλούς μεγαλύτερου εφοπλιστή- John Fredriksen έναντι τιμήματος που πιστεύεται ότι αγγίζει τα 650 εκατ. δολ. και στις αγορές φορτηγών επίσης από την ιστορική ελληνική ναυτιλιακή Thenamaris την οποία ελέγχει ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος.

Arctic Securities και RS Platou

Την ίδια ώρα ο διακεκριμένος αναλυτής της νορβηγικής Arctic Securities ASA, Erik Nikolai Stavseth επισημαίνει σε έκθεσή του ότι «αν και το 2013 μπορεί να μην αποφέρει ιδιαίτερα ελκυστικές αποδόσεις εκτιμούμε πως οι επενδύσει σε πλοία το 2013 σε ορίζοντα τριών έως πέντε ετών έχουν σημαντικές πιθανότητες να προσφέρουν στιβαρές αποδόσεις ιδίων κεφαλαίων». Παράλληλα η RS Platou διαπιστώνει μεγάλη άνοδο αγοραπωλησιών φορτηγών τελευταίως με τον οικονομολόγο της Peter Anker να αποδίδει την μεγάλη επενδυτική κινητικότητα στις πολύ ελκυστικές τιμές.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εμπειρότεροι των ναυλαγορών επισημαίνουν ότι η βιαιότητα της ανόδου την Παρασκευή και μάλιστα με πολύ αυξημένους όγκους, ναι μεν φαίνεται να προεξοφλεί καλύτερες ημέρες, πλην όμως θα συνοδευτεί και από εντονότατες διακυμάνσεις.

Του Ηλία Γ. Μπέλλου