Οριακή μείωση παρουσιάζει η δύναμη και χωρητικότητα των πλοίων του κυπριακού νηολογίου

0
480

Μικρή μείωση παρουσιάζει κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011 η δύναμη και η χωρητικότητα των πλοίων που είναι εγγεγραμμένα στο κυπριακό νηολόγιο.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχειά του Τμήματος Εμπορικής Ναυτιλίας (ΤΕΝ), μέχρι τις 31 Μαρτίου ο αριθμός των εγγεγραμμένων πλοίων ανερχόταν σε 1848, δηλαδή ο κυπριακός στόλος παρουσίασε μείωση κατά 14 πλοία σε σχέση με τα υπό κυπριακή σημαία πλοία το 2010.

Παράλληλα, η ολική χωρητικότητα των πλοίων εμφανίζει, επίσης, μικρή πτώση και από 22,057 εκ. κόρους το 2010 μειώθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε 22,017 εκ. κόρους.

Σύμφωνα με τον Διευθυντής του ΤΕΝ Σέργιο Σεργίου  κατά τα τελευταία χρόνια το κυπριακό νηολόγιο παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα, παρουσιάζοντας διαρκώς αυξομειώσεις.

Πρόσθεσε δε, ότι δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για τη μείωση που παρουσιάζεται κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους και ότι αυτό οφείλεται στη συνεχή αγορά ή πώληση πλοίων εκ μέρους των πλοιοκτητών, οι οποίοι ενεργούν ανάλογα με τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Σημείωσε όμως , ότι το τουρκικό εμπάργκο στα υπό κυπριακή σημαία πλοία συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για τις προοπτικές της κυπριακής ναυτιλίας, καθώς όπως είπε, οι ναυλωτές οι οποίοι ναυλώνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά τις δυο δεκαετίες, δεν θέλουν να έχουν οποιουσδήποτε περιορισμούς στη διακίνηση των πλοίων τους.

«Κάτω από διαφορετικές συνθήκες, η απόδοση του νηολογίου θα ήταν πολύ διαφορετική», πρόσθεσε, καθώς για τις ξένες εταιρείες που είναι εγκατεστημένες στην Κύπρο, η κυπριακή σημαία αποτελεί την καλύτερη επιλογή, λόγω κόστους και λόγω της εξυπηρέτησης που απολαμβάνουν.

Ο κ. Σεργίου ανέφερε, εξάλλου, ότι η κυπριακή ναυτιλία συνεχίζει να διατηρεί την τρίτη θέση στην Ευρώπη και την 10η παγκοσμίως, κάτι που, όπως είπε, είναι πολύ ικανοποιητικό υπό τις περιστάσεις, καθώς η Κύπρος διατηρεί ένα σημαντικό μερίδιο του παγκόσμιου στόλου. Εξέφρασε, τέλος, τη βεβαιότητα ότι η πορεία θα ήταν ανοδική σε περίπτωση επίλυσης του προβλήματος του εμπάργκο με την Τουρκία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΤΕΝ, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011, ο αριθμός και η χωρητικότητα των μεγάλου τύπου πλοίων παρουσιάζει αυξομειώσεις σε σχέση με το 2010. Ενδεικτικά, ο αριθμός των πετρελαιοφόρων είναι μειωμένος κατά 3 και των φορτηγών πλοίων κατά 11, ενώ οριακή μείωση παρουσιάζεται στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα φορτηγά γενικού φορτίου.

Οριακά αυξημένος είναι από την άλλη ο αριθμός των πλοίων χύμα φορτίου, ενώ ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων και των δεξαμενόπλοιων χημικών προϊόντων παραμένει σταθερός.

Αναφορικά με τα μικρού τύπου πλοία, ο αριθμός στα σκάφη αναψυχής είναι μειωμένος κατά 10, των αλιευτικών κατά 6, ενώ οριακή μείωση παρουσιάζεται και στις μηχανοκίνητες και ιστιοφόρες θαλαμηγούς.

SigmaLive/ΚΥΠΕ