«Ορθή, επιχειρηματική κίνηση» Γ. Πλακιωτάκης: «Επικερδής για τη ναυτιλία η συνεργασία με την Κίνα»

0
441

Επικερδή χαρακτηρίζει τη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με την κινεζική, ο βουλευτής  Λασιθίου της Ν.Δ, Γιάννης Πλακιωτάκης, που ορίστηκε εισηγητής του νομοσχεδίου.

Προβλέπεται ότι τα συμβαλλόμενα μέρη, συμφωνούν και προωθούν μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα συνεργασία στους ακόλουθους τομείς:

Στην ασφάλεια ναυσιπλοΐας και ναυτική ασφάλεια, στο πλαίσιο εφαρμογής των Συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, της διμερούς συμφωνίας εξουσιοδότησης του κινέζικου νηογνώμονα από την ελληνική κυβέρνηση για την διενέργεια επιθεωρήσεων αλλά και την έκδοση κυβερνητικών πιστοποιητικών σε υπό ελληνική σημαία πλοία.

Στον τομέα πρόληψης της ρύπανσης, στην ανάπτυξη των λιμένων και στην αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών σε αμοιβαία βάση στον εκσυγχρονισμό και στην αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών, σε θέματα, όπως η εισαγωγή τεχνολογία αιχμής αλλά καινοτόμων λύσεων ως προς την διαχείριση και τέλος, στην ενίσχυση και δημιουργία, εμπορευματικών κέντρων.

Σε ναυτιλιακές τεχνικές αλλαγές μέσω συνεργασιών κρατικών φορέων, όπως, πανεπιστήμια, με σκοπό τη μελλοντική δημιουργία Ινστιτούτου Ναυτιλιακής Τεχνολογίας.

Στην εκπαίδευση και απασχόληση ναυτικών, μέσω ανταλλαγής προσωπικού, στα πλαίσια εφαρμογής των σχετικών συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτικού Οργανισμού και των Οργάνων της Διεθνούς Ναυτικής Εργασίας.

«Επιχειρήθηκε τις τελευταίες ημέρες, να δοθεί η αίσθηση ότι κινεζοποιείται  η χώρα μας, ότι αλλάζουν ή τροποποιούνται οι εργασιακές σχέσεις.

Θέλω να απαντήσω τα ακόλουθα: Ότι η στρατηγική συμφωνία της χώρας μας με την Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, ουσιαστικά ξεκινάει με την παραχώρηση της προβλήτας 2 στο λιμάνι του Πειραιά – και μιλάω για την γνωστή παραχώρηση COSCO στον λιμένα του Πειραιά – που ουσιαστικά, υπήρξε μία ορθή και επιχειρηματική κίνηση και αφού είχε την δυνατότητα η χώρα μας, να συνεργαστεί με έναν από τους παγκόσμιους λιμενικούς διαχειριστές οι οποίοι διαχειρίζονται και πλοία και φορτία και θαλάσσιες διαδρομές και αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι η μεταφορά τεχνολογίας στον συγκεκριμένο λιμένα του Πειραιά, αναβαθμίζει και το γεωπολιτικό και το γεωστρατηγικό του ρόλο, όταν μιλάμε για λιμενικούς διαχειριστές, οι οποίοι διαχειρίζονται πάνω από το 40% των εμπορευματοκιβωτίων σε παγκόσμιο επίπεδο και πάνω από 70% σε ευρωπαϊκό επίπεδο» τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και προσέθεσε:

«Η στρατηγική συνεργασία της Ελλάδος με την Κίνα γίνεται βέβαια μέσα στο πλαίσιο του IMO όπου και οι δύο χώρες είναι μέλη ή γίνεται μια στρατηγική συμφωνία με ένα ισχυρό σύμμαχο στο κομμάτι των θαλάσσιων μεταφορών. Μην ξεχνάμε ότι πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες κτίζουν τα πλοία τους στην Κίνα, έχουν χρηματοδοτηθεί από κινεζικές τράπεζες. Τα τελευταία δύο με τρία χρόνια πάνω από 1,2 δισ. ευρώ έχουν χρηματοδοτηθεί από τις κινεζικές τράπεζες, ενώ υπάρχει ένα ανοιχτό πρωτόκολλο συνεργασίας 5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό ότι η σχέση μας είναι πάρα πολύ ισχυρή και πρέπει να εμβαθυνθεί στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας με ένα παγκόσμιο παίκτη στο χώρο της ναυτιλίας».

Μηνάς Τσαμόπουλος

http://www.protothema.gr