Προς μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια μετά τη μελέτη για το «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Το υπουργείο Ναυτιλίας θα προβεί στην επανεξέταση των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και τη συσχέτισή τους με πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες, στον εκσυγχρονισμό του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, στη διερεύνηση από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων ισοδύναμων μέτρων αναγνωρισμένων οργανισμών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η χορήγηση πιστοποιητικών κατάταξης καθώς και στην αξιοποίηση κοινοτικών πόρων για τη μείωση του κόστους εργασίας».
Αυτά επεσήμανε μιλώντας, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστής Μουσουρούλης αναφερόμενος στα ζητήματα της ακτοπλοΐας.
Ο υπουργός σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αντιμετωπίζει οξύτατη κρίση και παρόλο που ο στόλος αναβαθμίστηκε την τελευταία 10ετία με νέα σύγχρονα πλοία, σήμερα αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα βιωσιμότητας που αποδίδεται, κυρίως, στη γενικότερη οικονομική κρίση της χώρας (μειωμένη ζήτηση – μείωση εσόδων) και στην άνοδο των διεθνών τιμών των καυσίμων.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Μελέτες επιβεβαιώνουν την υστέρηση της χώρας μας έναντι άλλων χωρών, όπως η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία που έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες προσέλκυσης και εγκατάστασης. Η δράση αυτή θα προσφέρει στη ναυτιλία ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες, θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο εθνικό προϊόν και θα ενισχύσει την εθνική μας οικονομία».
Για τα λιμάνια ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου τόνισε ότι «αν τα λιμενικά ταμεία δεν συνενωθούν για να μετασχηματισθούν σε Α. Ε. ή να απορροφηθούν από Α. Ε., δεν πρόκειται ποτέ να καταστούν βιώσιμες οικονομικές μονάδες, αλλά ούτε και να προσελκύσουν επενδυτικό ενδιαφέρον».
Παράλληλα, είπε, «θα πρέπει να προσαρμοσθούμε στο ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο, δημιουργώντας την «Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων» για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, τον καθορισμό τιμών και την εξασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών στις βασικές λιμενικές εταιρίες».
Ο κ. Μουσουρούλης αναφερόμενος στις οργανωμένες μαρίνες είπε ότι οι ελλείψεις, κυρίως στα νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, αναγκάζουν τα επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής είτε να σταθμεύουν στους κεντρικούς λιμένες, ή να καταφεύγουν σε ανταγωνίστριες, τουριστικά, χώρες που μπορούν να παρέχουν τις σχετικές υπηρεσίες. «Στο πλαίσιο αυτό, θα διερευνηθεί τυχόν αλλαγή χρήσης ή σύνθετη χρήση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, καθώς και όλη η τυπολογία λύσεων με βάση τις ειδικές τεχνικές συνθήκες που διαμορφώνει η θέση τους, η κατάσταση στην οποία βρίσκονται, αλλά και η ευρύτερη προοπτική τους».
Σχετικά με την ναυτική εργασία ο υπουργός ανακοίνωσε πως σύντομα πρόκειται να κυρωθεί με Νόμο η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 που υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας και, όπως είπε, η κύρωση επείγει προκειμένου αποφευχθούν φαινόμενα κράτησης πλοίων υπό Ελληνική σημαία σε λιμένες της αλλοδαπής ή ακόμα και διαγραφής πλοίων από το Ελληνικό νηολόγιο.