Στα άδυτα του deal ύψους $1,65 δισ. Capital Product Partners – Diamond S Shipping

0
531

2e73f7a555c14f50a3841e330d80e65dΕδώ και αρκετούς μήνες βρίσκονταν σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Τζέρι Καλογηράτου για λογαριασμό της Capital Product Partners του Β. Μαρινάκη και του Craig Stevenson για λογαριασμό της Diamond S Shipping στην οποία βασικοί μέτοχοι είναι funds συμφερόντων του επενδυτή Wilbur Ross, νυν υπουργού εμπορίου των ΗΠΑ.

Μάλιστα το καλοκαίρι, σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου βρέθηκαν σε εξαιρετικά αρνητική συγκυρία, οι δύο άνδρες κατάλαβαν ότι σύντομα θα ωριμάσουν οι συνθήκες για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Και πράγματι αυτό συνέβη, με αποτέλεσμα το νέο σχήμα που αναμένεται να δημιουργηθεί στις αρχές του 2019 να φέρει συμμέτοχους στην ίδια εταιρεία τον Έλληνα εφοπλιστή Β. Μαρινάκη και τον Αμερικανό μεγαλοεπενδυτή και δεξί χέρι του Αμερικανού προέδρου στον τομέα του εμπορίου και της ανάπτυξης,  Wilbur Ross.

Ποια είναι όμως τα κίνητρα πίσω από τη συμφωνία; Σκοπός μας είναι να αυξήσουμε τα κέρδη και να επωφεληθούμε από αυτό που εμείς βλέπουμε ως ανοδικό κύκλο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ανέφερε χθες κατά την παρουσίαση της συναλλαγής ο κ. Καλογηράτος.

Από πλευράς CPLP οι βασικοί λόγοι για να προχωρήσει το deal, όπως αναλύθηκαν χθες ήταν:
• Πρώτον η αναταραχή και η μεταβλητότητα στην αγορά τα τελευταία χρόνια έχει επηρεάσει τόσο την αξία των παγίων όσο και το κόστος κεφαλαίου για την εταιρεία
• Η ηλικία των πλοίων μεγαλώνει και εκτιμήθηκε με την πάροδο του χρόνου θα δυσκολεύουν οι προσπάθειες για εξασφάλιση μακροχρόνιων συμφωνιών ναύλωσης.
• Η τρέχουσα αποτίμηση δεν αντανακλά την πραγματική αξία και τις προοπτικές τόσο της εταιρείας όσο και της αγοράς
• Η συμφωνία θα ξεκλειδώσει σημαντικές υπεραξίες για τους μετόχους

Από την πλευρά της η Diamond S Shipping, αναζητούσε εδώ και καιρό την κατάλληλη ευκαιρία για να αποκτήσει πρόσβαση στη Wall Street και η δομή του deal με την CPLP που δε θα απασχολήσει κεφάλαια, κρίθηκε ως η προσφορότερη. Παράλληλα η εταιρεία εξαργυρώνει με τη συμφωνία την φήμη της και γίνεται δημόσια με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, όπως είπε ο κ. Stevenson.

Τι εισφέρει στο deal ο Ε. Μαρινάκης 

Όπως γνωστοποιήθηκε στη συμφωνία με την Diamond S Shipping θα εισφέρει συνολικά 25 δεξαμενόπλοια: 21 σύγχρονα δεξαμενόπλοια τύπου Medium Range μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, 3 δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου τύπου Suezmax, ένα πετρελαιοφόρο τύπου Aframax αργού πετρελαίου / προϊόντων πετρελαίου.

Στην CPLP με τη νέα της μορφή χωρίς τα τάνκερ, θα παραμείνουν 10 φορτηγά containerships  τύπου Neo Panamax και ένα μεγάλο φορτηγό μεταφοράς ξηρού φορτίου Capesize.

Συνολικά η εταιρεία Capital Ship Management του Β. Μαρινάκη διαχειρίζεται έναν στόλο 67 τάνκερ εκ των οποίων 49 είναι δεξαμενόπλοια, 4 μεγάλα φορτηγά capesize, 14 φορτηγά containerships. Η συναλλαγή με τη Diamond S Shipping δεν αφορά τα 10 VLCCs, ενώ στον έλεγχο της Capital Ship Management παραμένει ένας εκτεταμένος στόλος 41 πλοίων που περιλαμβάνει δεξαμενόπλοια και φορτηγά ξηρού φορτίου αλλά και containerships.

Η συναλλαγή

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους πτυχές της συμφωνίας όπως εξηγήθηκε χθες στη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών:
• Οι μέτοχοι της CPLP θα αποκτήσουν το 33% των μετοχών της DSSI, που ισοδυναμεί με καθαρή αξία παγίων 236 εκατ. δολάρια
•  Επίσης θα λάβουν 23 εκατ. δολάρια premium
• Θα διατηρήσουν τις μετοχές τους στην CPLP η οποία θα είναι μια εισηγμένη MLP με στόλο 10 φορτηγά δεξαμενόπλοια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 1 φορτηγό ξηρού φορτίου, με μέσο όρο χρονοναυλώσεων τα 5,3 έτη. Μόλις ολοκληρωθεί η συναλλαγή θα ακολουθήσει reverse split ενώ η νέα οδηγία της διοίκησης θα είναι για επιστροφή μερίσματος 4,5 σεντς δολαρίου ανά μετοχή
• Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του πρώτου τριμήνου του 2019
• Το 67% της νέας εταιρείας θα περάσει στους μετόχους της Diamond S Shipping
• Η διοίκηση θα ασκείται με επικεφαλής την ομάδα της DSS (3 μέλη στο ΔΣ) και με την ομάδα της CPLP (2 μέλη)

Τα χαρακτηριστικά του νέου στόλου

Η νέα εταιρεία θα διαθέτει 68 πλοία που θα προέρχονται 43 από την Diamond S Shipping και 25 από την Capital Product Partners. Το νέο σχήμα θα διαθέτει το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων Handy, πίσω μόνο από την εισηγμένη Δανέζικη ναυτιλιακή Torm. Ο μέσος όρος ηλικίας θα είναι 7,8 έτη

Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue οι αξίες των πλοίων της DSS εκτιμώνται σε:
542 εκατ. δολάρια τα Suezmax
516 εκατ. δολάρια τα δεξαμενόπλοια Handy

Αντίστοιχα η αξία των πλοίων που εισφέρει η Capital εκτιμώνται σε:
76 εκατ. δολάρια τα Suezmax
40 εκατ. δολάρια τα Aframax
343 εκατ. δολάρια τα Handy

Από τη συγχώνευση αναμένεται να επηρεαστεί περισσότερο η  αγορά των MR2 (medium range 55 – 79 χιλ DWT) δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου καθώς οι δύο εταιρείες έχουν συμπληρωματική δραστηριότητα:

η CPLP έχει καλύτερη παρουσία στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και ιδίως στη Βραζιλία ενώ η DSS είναι πιο δραστήρια στον Κόλπο του Μεξικού, τη Σιγκαπούρη και την Άπω Ανατολή.

Ο συνδυασμός των δραστηριοτήτων δημιουργεί έναν παίκτη με παγκόσμιο αποτύπωμα, αναφέρει χαρακτηριστικά η VesselsValue.

Εδώ πρέπει να επισημανθεί και μια ακόμη διάσταση της συμφωνίας καθώς η αγορά των product tankers βρέθηκε το καλοκαίρι στο χειρότερο σημείο της και εκτιμάται ότι πλέον υπάρχει σημαντικό ανοδικό περιθώριο.

Dealmaker

Μια άλλη διάσταση της χθεσινής ανακοίνωσης είναι ότι ο επικεφαλής της Diamond S Shipping Craig Stevenson ήταν το κεντρικό πρόσωπο και σε μια ακόμη εξαγορά που τάραξε τα νερά της ναυτιλίας την περασμένη δεκαετία. Συγκεκριμένα ως διευθύνων σύμβουλος της OMI Corp είχε διαπραγματευτεί και ολοκληρώσει την εξαιρετικά επιτυχημένη πώλησή της στις ναυτιλιακές Teekay και Torm. Τότε η OMI διαχειριζόταν 21 δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων ενώ η συνολική αξία της συναλλαγής έφτασε τα 2,2 δισ. δολάρια.

Δάνεια

Σε ό,τι αφορά τέλος το δανεισμό η  CPLP θα συνεχίσει να διατηρεί ισχυρή περιουσιακή βάση, καθώς μέρος του δανεισμού της DSS για την απόκτηση των δεξαμενόπλοιων της CPLP θα επενδυθεί στην πλήρη εξόφληση των προνομιακών μονάδων σειράς B που εκκρεμούν στο 100% της αξίας εξόφλησής τους (116,8 εκατομμύρια δολάρια) και για να μειώσει το χρέος της Εταιρείας σε 290.0 εκατομμύρια δολάρια ή λιγότερο σε σχέση με τα 459,1 εκατομμύρια δολάρια συνολικού δανεισμού όπως 30 Σεπτεμβρίου 2018.

Από την πλευρά της η DSS έχει συνάψει συμφωνίες για ένα κοινοπρακτικό δάνειο πενταετούς διάρκειας και ανακυκλούμενη πιστωτική γραμμή (“η δανειακή σύμβαση”) ύψους έως 360 εκατομμυρίων δολαρίων με ένα συνδικάτο παγκόσμιων ναυτιλιακών τραπεζών. Οι καθαρές ταμειακές ροές από την δανειακή σύμβαση θα χρησιμοποιηθούν για την μερική προπληρωμή ενός μέρους των δανείων, της CPLP, την εξαγορά των προνομιούχων μετοχικών μονάδων τάξης B της CPLP και για την χρηματοδότηση των εξόδων της συναλλαγής. Ένα μέρος των ροών από την δανειακή σύμβαση θα χρησιμοποιηθεί επίσης για την αναχρηματοδότηση ορισμένων υφιστάμενων χρεών της DSS.

Όπως τονίστηκε στη διάρκεια του conference call η νέα εταιρεία θα έχει ισχυρή κεφαλαιακή βάση με το καθαρό χρέος να διαμορφώνεται στο 60% της αξίας αξίας του στόλου, με τη διοίκηση να διαβεβαιώνει ότι στόχος είναι να μην αυξηθεί περαιτέρω η μόχλευση.
Του Χάρη Φλουδόπουλου 

http://www.capital.gr/epixeiriseis/3330307/sta-aduta-tou-deal-upsous-1-65-dis-capital-product-partners-diamond-s-shipping