Επιστολή καταγγελία για «Στρέβλωση Αγοράς Ναυτιλιακών Καυσίμων» απέστειλε με την ένδειξη «κατ’ επείγον» ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τους, Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Πρόεδρο Ν. Βασιλάκο, Επιτροπή Ανταγωνισμού, Πρόεδρο Δ. Κυριτσάκη, ΥΠΕΚΑ/ Υπουργό Γ. Παπακωνσταντίνου, ΥΠΑΑΝ/Υπουργό Μ. Χρυσοχοϊδη, ΥΠΕΚΑ/ Υφυπουργό Ι. Μανιάτη και ΥΠΑΑΝ/Υφυπουργό. Α. Γεωργιάδη απέστειλε με θέμα από την ΕΛ.ΠΕ. ΑΕ»
Ο ΣΕΕΝ μεταξύ άλλων καταγγέλλει ότι «τα ΕΛ.ΠΕ. Α.Ε., μονοπωλιακός προμηθευτής ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλού θείου 1% στην Ελλάδα ανακοίνωσαν στις επιμέρους εταιρείες εμπορίας αυτών, οι οποίες με τη σειρά τους ενημέρωσαν σταδιακά τα μέλη μας, για την από μέρους τους υιοθέτηση καταστροφικών εμπορικών και τιμολογιακών αποφάσεων εις βάρος των ναυτιλιακών εταιρειών επιβατηγών πλοίων, κατά τρόπο αυθαίρετο, μονομερή, καταχρηστικό και εν τέλει παράνομο».
Ειδικότερα οι ναυτιλιακές εταιρείες μέλη του Συνδέσμου πληροφορήθηκαν για την απόφαση των ΕΛ.ΠΕ μέσω των εταιρειών εμπορίας σχετικά με :
• Διακοπή διάθεσης καυσίμου straight run και αντικατάστασής του με το χαμηλότερης ποιότητας Cracked.
• Διακοπή διάθεσης καυσίμου περιεκτικότητας θείου 1,5% που υποχρεωτικά βάσει νομοθεσίας καταναλώνουν τα επιβατηγά πλοία, και αντικατάσταση του με ακριβότερο καύσιμο περιεκτικότητας θείου 1%, καθ΄ υπέρβαση κάθε διεθνούς κανονισμού.
• Αύξηση στα περιθώρια κέρδους τους (premia) ύψους 40%.
«Οι συνέπειες των αποφάσεων αυτών θα οδηγήσουν σε ολοκληρωτική καταστροφή τις εταιρείες επιβατηγού ναυτιλίας, τόσο στην ακτοπλοΐα όσο και στους διεθνείς πλόες. Είναι γνωστή σε όλους η εξαιρετική κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η επιβατηγός μας ναυτιλία. Ήδη πολλές εταιρείες έχουν διακόψει δρομολόγια, έχουν αποσύρει πλοία και δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις» επισημαίνει ο ΣΕΕΝ και προσθέτει:
«Η διεθνής φρενήρης πορεία του πετρελαίου δεν δημιουργεί ψευδαισθήσεις σε κανέναν. Δεν αποδεχόμεθα όμως σε καμία περίπτωση την προσδοκία ορισμένων να εκμεταλλευτούν την κατάσταση αυτή για ίδιο όφελος εις βάρος των εταιρειών μας και εν τέλει του κοινωνικού συνόλου της χώρας μας» και καταλήγει:
«Εάν τα παραπάνω δεν λάβουν χώρα με άμεση εφαρμογή, εκτιμούμε ότι πολλές εταιρείες επιβατηγού ναυτιλίας δεν θα είναι σε θέση από τον επόμενο μήνα να πραγματοποιήσουν δρομολόγια ή θα αναγκαστούν να τα περιορίσουν δραστικά».
Μηνάς Τσαμόπουλος/ protothema