Στηριγμένο στην ιδέα του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Ο.Λ.Π. κ.Γ.Ανωμερίτη για την δημιουργία «Πολιτιστικής Ακτής» στην περιοχή του λιμανιού, από τον καιρό που ήταν υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας (2002), το ακόλουθο κείμενο περιγράφει και εξειδικεύει προτάσεις για τον σχεδιασμό της Γενικής Διάταξης (Master Plan).
Στοχεύει στον διαχωρισμό της Πολιτιστικής Ακτής από τη Λιμενική Ζώνη, στην οριοθέτηση των χρήσεων των περιοχών και τον καθορισμό των λειτουργιών τους, διαδικασία απαραίτητη για την περαιτέρω προώθηση του Έργου μέσω Αρχιτεκτονικών Διαγωνισμών.
Στόχος του Έργου της διαμόρφωσης της Πολιτιστικής Ακτής, του Αστικού Σχεδιασμού της και της πραγματοποίησης του είναι:
• Η δημιουργία ενός συγκροτήματος «γειτονιάς» Μουσείων, Θεματικού Πάρκου, χώρων έκθεσης και παραγωγής τέχνης, Πάρκου και ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων.
• Η δημιουργία ενός πνεύμονα παιδείας τέχνης και αναψυχής στην καρδιά του Λιμανιού, την Ηετιώνεια Ακτή.
Το έργο της Πολιτιστικής Ακτής αποτελεί ένα από τους σημαντικότερους κρίκους στην φιλόδοξη αλυσίδα μιας σειράς μεγάλης κλίμακας επεμβάσεων για το δεκαετές πλάνο της γενικότερης αναμόρφωσης του Λιμανιού.
Αφορά μια σημαντικής κλίμακας αστική ανάπλαση στην πόλη του Πειραιά που θα αποδώσει σημαντικό τμήμα του Λιμενικού Χώρου στο δημόσιο χώρο, μεταπλάθοντας παλιές εγκαταλελειμμένες λιμενικές εγκαταστάσεις σε χώρους πολιτισμού, αναβαθμίζοντας την αρχαιολογική περιοχή και ανοίγοντας την στο κοινό.
Θέτει τη βάση για την ενοποίηση της Ηετιώνειας Ακτής:
Από τη μια πλευρά με τις υπόλοιπες Πολιτιστικές και Τουριστικές δραστηριότητες του Λιμανιού, της Ακτής Λέοντος, (εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο του ΟΛΠ, αποβίβαση τουριστών από κρουαζιερόπλοια, ξενοδοχεία κλπ) μέσω μιας υποθαλάσσιας επικοινωνίας πεζών.
Από την άλλη πλευρά με τον Δήμο Δραπετσώνας μέσω της επέκτασης και της διαμόρφωσης ενός νέου Πάρκου και των συνδετήριων προτεινόμενων πεζογεφυρών πάνω από τη Λ. Κέκροπος.
Παράλληλα με συμφωνία ΟΛΠ – ΓΑΙΑΟΣΕ θα ενοποιηθούν οι χώροι του εγκαταληφθέντος σιδηροδρομικού σταθμού Πειραιά του ΟΣΕ, με τη δημιουργία Μουσείο Σιδηροδρόμων και σιδηροδρομικής βιομηχανικής τέχνης, ανάδειξης του παραδοσιακού κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού Αγίου Διονυσίου – έργο του μεγάλου αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ – και ενιαίου χώρου πρασίνου και επισκεψιμότητας.
Με την υλοποίηση του το Έργο αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα της ευρύτερης περιοχής. Θα αναμορφώσει την τρέχουσα αντίληψη για το Λιμάνι κάνοντας το ελκυστικό και ιδιαίτερο, τοποθετώντας τον πολιτισμό στην καθημερινότητα του.
Θα αυξήσει την επισκεψιμότητα του και τη φήμη του, διαμορφώνοντας ένα σημείο αναφοράς και έναν τόπο προορισμού ευρύτερων κοινωνικών ομάδων. Δεδομένου ότι οι αφιξοαναχωρήσεις τουριστών κρουαζιέρας θα ανέλθουν το 2015 σε 4 εκατομμύρια επιβάτες, θα τοποθετήσει τον Πειραιά στην λίστα των σημαντικότερων και άξιων επισκέψεως Πόλεων – Λιμανιών του κόσμου.
Στόχος του ΟΛΠ είναι να γίνει ο Πειραιάς Πύλη Τουρισμού και Πολιτισμού.