«Σήμα» για να κοπεί ο «γόρδιος δεσμός» των γραφειοκρατικών διαδικασιών για τα έργα στα λιμάνια στέλνουν προς την ελληνική πολιτεία οι υποψήφιοι επενδυτές.
Προς τα αρμόδια υπουργεία έχουν ήδη φτάσει επιστολές προθέσεων για επενδύσεις μέσω παραχωρήσεων σε όλους τους τομείς λιμενικών υπηρεσιών, και ένα από τα θέματα που προβληματίζουν είναι οι ατέρμονες και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες που αποτελούν αντικίνητρο για την προσέλκυση επενδυτών.
Σημειώνεται ότι οι πρώην υπουργοί ΘΥΝΑΛ, Γιάννης Διαμαντίδης, και αναπληρωτής υπουργός ΠΑΑΝ, Χάρης Παμπούκης, είχαν καταλήξει σε διατάξεις για τη δημιουργία ενός συστήματος fast track για τα λιμάνια. Σύμφωνα με το σχέδιο αυτό, την ευθύνη για την άμεση προώθηση των μεγάλων λιμενικών έργων θα έχει Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ). Ο μόνος τομέας που θα αφορούσε τα λιμενικά έργα και δεν θα ήταν υπό την ΕΣΑΛ ήταν οι περιβαλλοντικές μελέτες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μια λίστα για 35 λιμενικά έργα, αποτέλεσμα μελέτης που ξεκίνησε επί υπουργίας ΥΕΝΑΝΠ, Γ. Βουλγαράκη, και παραδόθηκε το 2009 στην τότε υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, με τίτλο «Σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης λιμένων».
Τα έργα αυτά βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο στάδιο επικαιροποίησης των στοιχείων ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες χρηματοδότησης των σημαντικότερων και ωριμότερων έργων μέσω ΕΣΠΑ.
Η λίστα
Ειδικότερα η λίστα της μελέτης αφορούσε μεταξύ άλλων τα έργα:
– Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την επέκταση επιστρώσεων Σ.ΕΜΠΟ. στη βάση και στο μέτωπο του 6ου προβλήτα
– Στο νέο λιμένα Καβάλας τα έργα β΄ φάσης επέκτασης προσήνεμου μόλου
– Στο κεντρικό (Παλαιό) Λιμένα Καβάλας τις πλωτές προβλήτες
– Στο λιμάνι της Μυκόνου έργα επιδομής του νέου λιμένα Μύκονου
– Στο λιμάνι της Μυτιλήνης την οργάνωση χερσαίων χώρων λιμένα Μυτιλήνης και την επέκταση ανατολικών κρηπιδωμάτων
– Στο λιμάνι της Σάμου την κατασκευή εμπορικού και επιβατικού σταθμού
– Στο λιμάνι του Αργοστολίου το λιμένα ακτοπλοΐας
– Στο λιμάνι της Χίου τις εγκαταστάσεις του νέου λιμένα
– Στο λιμάνι της Σύρου την ενίσχυση θωράκισης προσήνεμου μόλου
– Στο λιμάνι του Ηρακλείου την ολοκλήρωση προβλήτα V (πρώην VI)
– Στο λιμάνι του Λαυρίου την κατασκευή έργων μαρίνας Α και Α λιμένος Λαυρίου
– Στο νέο λιμένα Καβάλας την ολοκλήρωση επέκτασης του προσήνεμου μόλου. Επίσης τη διαμόρφωση αβαθούς κρηπιδώματος Δ-Ε στο ανατολικό όριο των χερσαίων χώρων σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των επιχώσεων των χερσαίων χώρων ανατολικά του υπάρχοντος από λιθορριπές βραχίονα.
– Στο λιμάνι του Λαυρίου την κατασκευή σταθμού επιβατών ακτοπλοΐας (ΣΕΑ), το νέο λιμενικό τμήμα του εμπορικού λιμένα και τα συμπληρωματικά έργα τμήματος ακτοπλοΐας (βόρεια κρηπιδώματα)
– Στο λιμάνι του Κατάκολου την επέκταση προσήνεμου μόλου, κατασκευή νέας θέσης παραβολής κρουαζιερόπλοιων και τροποποίηση υφιστάμενης και κατασκευή νέας μαρίνας λιμένα Κατάκολου. Επίσης τις πρόσθετες εργασίες στον κεντρικό προβλήτα και διαπλάτυνση του παραλιακού κρηπιδώματος
– Στο λιμάνι της Πάρου τις εργασίες αποκατάστασης ζημιών
– Στο λιμάνι της Χαλκίδας την επισκευή φθορών κρηπιδωμάτων Ευβοϊκής Ακτής (από παλαιό εμπορευματικό λιμένα έως προβλήτα Αγ. Νικολάου) και επισκευή κρηπιδώσεων των δύο βάθρων πύργων της παλιάς γέφυρας Ευρίπου
– Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης τον τερματικός σταθμός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ.), και τα έργα στην περιοχή ακτοπλοΐας
– Στο λιμάνι της Κέρκυρας το λιμάνι θαλαμηγών και μικρών κρουαζιερόπλοιων
– Στο λιμάνι του Ρεθύμνου τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του ενετικού λιμένα και των παραλιακών χώρων της χερσαίας ζώνης λιμένα (τμήμα από Δελφίνι έως ενετικό λιμένα).
ΠΗΓΗ:Ναυτεμπορική-Αναδημοσίευση
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ – atsimp@naftemporiki.gr