«Η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, με σημαντική διόρθωση στις τιμές, εξασφαλίζει επενδύσεις χαμηλότερου ρίσκου και ταυτόχρονα δεν προσθέτει επιπλέον χωρητικότητα στην ήδη υπάρχουσα πλεονάζουσα προσφορά, γεγονός που δικαιολογεί και τη μείωση των ναυπηγήσεων από Έλληνες και Κινέζους κατά τη διάρκεια του 2011». Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο Capital.gr η Μαρία Μπερτζελέτου του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny.
Με την αξία των παραγγελιών των Ελλήνων εφοπλιστών προς τα ναυπηγεία να έχει ανέβει στο 11μηνο στα 8,52 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Golden Destiny, πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν πως το 2012 δεν θα φέρει την ανάκαμψη που θα δικαιολογούσε τέτοιες επενδύσεις. Όμως κάποιες αχτίδες φωτός αρχίζουν να φαίνονται τουλάχιστον στα φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου. O δείκτης βαρόμετρο ΒDI κυμαίνεται 82% πάνω από το χαμηλό σημείο καμπής στις 4 Φεβρουαρίου τονίζει η Μαρία Μπερτζελέτου. Η αναλύτρια που ειδικεύεται στις εκτιμήσεις πλοίων και τις ναυλαγορές εκτιμά πως κάτι αλλάζει δημιουργώντας επενδυτικό ενδιαφέρον στον κλάδο, ενώ προσθέτει πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες, φρέναραν κατά 34% τις παραγγελίες από το 2010 με τις αγορές προς τα μεταχειρισμένα πλοία να υπερβαίνουν τις παραγγελίες κατά 14,7%.
Πηγή:www.capital.gr