Δημιουργία υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας

0
374

Την ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας προβλέπει το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τη ναυτιλία, ενώ χθες «ακούγονταν» και ονόματα τεχνοκρατών τα οποία θα ήταν δυνατό να αναλάβουν το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο όταν συσταθεί νέα κυβέρνηση. Σύμφωνα με το πρόγραμμα της Ν.Δ. προβλέπεται η επανασύσταση του ΥΕΝ στο πρότυπο της υπηρεσίας μίας στάσης (one stop shop) ώστε το ελληνικό πλοίο και οι ναυτιλιακές εταιρείες να υποστηρίζονται σε 24ωρη βάση χωρίς χρονοβόρες γραφειοκρατικές υπηρεσίες.

Το Λιμενικό Σώμα αναδιοργανώνεται και επανέρχεται στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, παραμένει σταθερό το σύστημα φορολόγησης, αναβαθμίζονται οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού ώστε κάθε χρόνο να εισάγονται σε αυτές 1.130 σπουδαστές, ενεργοποιείται η νομοθεσία για την είσοδο ιδιωτών στις σχολές ναυτικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, αξιοποιούνται οι ευρωπαϊκές οδηγίες για κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, επαναλειτουργεί ο Ελληνικός Νηογνώμονας. Προβλέπει ακόμα προνομιακή αντιμετώπιση των ροών ναυτιλιακού συναλλάγματος στην εθνική οικονομία εφόσον κατευθύνονται σε παραγωγικές επενδύσεις για τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Ακτοπλοΐα 
Στην ακτοπλοΐα η Ν.Δ. προβλέπει ελεύθερο ανταγωνισμό στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλαγή του θεσμικού πλαισίου με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις των πλοίων, επανασχεδιασμό του δικτύου θαλασσίων μεταφορών, αλλαγή του ΦΠΑ στα εισιτήρια των πλοίων, αξιοποίηση κονδυλίων της ΕΤΕΠ για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών. Στην κρουαζιέρα, το πρόγραμμά της προωθεί τις συμβάσεις παραχώρησης με μεγάλες εταιρείες του κλάδου προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την κατασκευή υποδομών και να εξασφαλίσουν συγκεκριμένο όγκο επιβατών.

Οσον αφορά τα λιμάνια, προωθεί την παραχώρηση του ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την οργανωτική συνένωση λιμένων με ενίσχυση του επικεφαλής του ώστε να αποτελέσουν μία Ανώνυμη Εταιρεία που θα εισαχθεί στο Χ.Α. προκειμένου να επιτευχθεί μερική αποκρατικοποίησή τους.