Επτά Έλληνες στο «τιμόνι» της παγκόσμιας ναυτιλίας

Επτά Έλληνες στο «τιμόνι» της παγκόσμιας ναυτιλίας

Mar 19, 2018

Επτά Έλληνες στο «τιμόνι» της παγκόσμιας ναυτιλίας

Σε κρίσιμες περιόδους για την ευρωπαϊκή αλλά και την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία οι έλληνες πλοιοκτήτες και τεχνοκράτες αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών και ενώσεων.

Η επιλογή Ελλήνων σε θεσμικούς φορείς της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί συνέχεια της παράδοσης των τελευταίων ετών γεγονός που προσδίδει κύρος τόσο στην ελληνική ναυτική οικογένεια, όσο και συνολικά στην Ελλάδα.

«Σε μια χρονική περίοδο που Ελλάδα δίνει μάχη για να σταθεί στα πόδια της ενώ προσπαθεί να αρθρώσει λόγο εκτός συνόρων, εκπρόσωποί της από τον επιχειρηματικό κόσμο αναλαμβάνουν τα ηνία διεθνών οργανισμών» επισημαίνουν πολιτικο-οικονομικοί κύκλοι.

Σύμφωνα με τα επικυρωμένα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων εφοπλιστών το 2018 η ελληνόκτητη ναυτιλία διατηρεί ακάθεκτη τα υψηλά ποσοστά πλοιοκτησίας στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη. Ειδικότερα, ελέγχει το 20% περίπου της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα φορτηγά-bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG / LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers. Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% σχεδόν σε χωρητικότητα του κοινοτικού στόλου.

Η ποσοτική αυτή υπεροχή συνεχίζει να συμπορεύεται μαζί με την ποιοτική μας παρουσία, όπως αυτή έχει επικρατήσει διεθνώς, βασιζόμενη στην τεχνογνωσία και στη συσσωρευμένη εμπειρία μας στη διαχείριση του στόλου μας, καθώς και στο χαμηλό μέσο όρο ηλικίας αυτού, που ανέρχεται πια για τα ελληνόκτητα πλοία σε 11,54 έτη, και για τα πλοία υπό ελληνική σημαία σε 13,74 έτη, όταν ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 14,81 έτη.

Η παράδοση της γενικότερης αποδοχής των Ελλήνων συνεχίζεται και σήμερα σε οργανισμούς όπως είναι η ECSA, η Intertanko η Intercargo, ,το Green Award , BIMCO, η CLIA, η Wista International.

Πάνος Λασκαρίδης, Πρόεδρος της ECSA – Ενας ρεαλιστής πλοιοκτήτης επικεφαλής της Ενωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών

O Πάνος Λασκαρίδης εξελέγη πρόεδρος της ECSA της Ένωσης των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) και ανέλαβε την προεδρία από τον Niels Smedegaard, CEO της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών και της ναυτιλιακής DFDS. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη θεσμική εκπροσώπηση των εφοπλιστικών ενώσεων. Έχει διατελέσει αντιπρόεδρος της ECSA και Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και CEO των Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp. Τα καθήκοντα του ανέλαβε στις 13 Δεκεμβρίου 2017 και θα παραμείνει πρόεδρος έως και τον Ιανουάριο του 2020.

Η θητεία του νέου προέδρου της ECSA είναι κομβικής σημασίας και ο ρόλος του σημαντικός εν όψει των δραματικών αλλαγών που έρχονται τα επόμενα χρόνια στη ναυτιλιακή βιομηχανία και , κυρίως στις αλλαγές του κανονιστικού πλαισίου. Όπως δήλωσε με την ανάληψη των καθηκόντων του ως ο νέος πρόεδρος της ECSA «είμαι πολύ χαρούμενος για αυτήν την εμπιστοσύνη. Δεσμεύομαι για την επικέντρωση της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής ατζέντας σε ζητήματα πλοιοκτητών, για τη συνεργασία με τα μέλη προς μία αποδοτική, ανταγωνιστική εφοπλιστική κοινότητα με το βλέμμα στο μέλλον».

Oι Lloyd’s αναφέρθηκαν σε εκείνον με τον τίτλο « Ο ρεαλιστής Έλληνας πλοιοκτήτης έχει λίγες ψευδαισθήσεις αναλαμβάνοντας την καυτή καρέκλα της ECSA».

Η ΕΕ στην οποία η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% σχεδόν σε χωρητικότητα του κοινοτικού στόλου, διανύει μία περίοδο όπου κύριος στόχος της είναι η προάσπιση, και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας της, καθώς και η βελτίωση των προοπτικών της έναντι του σκληρού ανταγωνισμού που υφίσταται από ναυτιλιακά κέντρα εκτός Ευρώπης, και στο άμεσο μέλλον ίσως και από κράτη εντός Ευρώπης.

Σε ναυτιλιακό συνέδριο ο Πάνος Λασκαρίδης είχε δηλώσει για το ελληνικό θαύμα στην ναυτιλία: «Μια σημαντική συνεισφορά της ναυτιλίας στην Ελλάδα, εκτός από οικονομική και κοινωνική, είναι να γίνει αντιληπτό ότι δεν υπάρχει τίποτα το αδύνατο και το εξωπραγματικό στο να καταφέρεις να είναι ο πρώτος στη δουλειά σου παγκοσμίως. Χρειάζεται απόλυτη πειθαρχία, υπομονή, σκληρή δουλειά, και να μην ψάχνουμε τα αίτια της μιζέριας μας στους ξένους. Όλοι οι άνθρωποι της ελληνικής ναυτιλίας που είναι περίπου 250.000, ξέρουν πώς να είσαι πρώτη δύναμη στον κόσμο κι αυτό πρέπει να περάσει και στην υπόλοιπη ελληνική κοινωνία.»

Ναυτιλία-Λασκαρίδης Πάνος

Ο Π.Λασκαρίδης είναι επίσης, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ναυτασφαλιστικού Οργανισμού The United Kingdom, Freight Demurrage and Defence Association (U.K.), Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος, Μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Μέλος του SNAME (Society of Naval Architects and Marine Engineers – U.S.A.), Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, The Hellenic War Risks Maritime Association (The Hellenic Club), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Bureau Veritas (Γαλλικός Νηογνώμων), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής Lloyds Register of Ships (Αγγλικός Νηογνώμων), Μέλος της Ελληνικής Επιτροπής NKK – Τόκυο (Ιαπωνικός Νηογνώμων).

Εκτός από τη ναυτλιακή δραστηριότητα, ο Πάνος Λασκαρίδης έχει ενεργή παρουσία στον χώρο του πολιτισμού με το ίδρυμα “Αικατερίνη Λασκαρίδη” που διαθέτει μια πλούσια ναυτιλιακή βιβλιοθήκη και πραγματοποιεί συχνά εκδηλώσεις για την προώθηση της γνώσης γύρω από την ελληνική ναυτιλία.

Νίκος Π. Τσάκος, Πρόεδρος της Intertanko – Ομόφωνη εκλογή στη Διεθνή Ενωση Πλοιοκτητών Δεξαμενόπλοιων

Ο  Νίκος Π. Τσάκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN) και πρόεδρος της Intertanko. Κορυφαίοι των κορυφαίων είναι οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια, στη μεταφορά του «μαύρου χρυσού». Πιο συγκεκριμένα, τα ελληνόκτητα αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού στόλου με πλοία αυτού του τύπου τα τελευταία δύο χρόνια.

Η δυναμική των Ελλήνων αποτυπώθηκε πριν από τέσσερα χρόνια με την ομόφωνη εκλογή στην προεδρία της Intertanko, της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων Πλοιοκτητών Δεξαμενοπλοίων, του Νίκου Τσάκου.

Το επιστέγασμα ήταν η έναρξη λειτουργίας, από τις 7 Αυγούστου 2017, για πρώτη φορά στην ιστορία της Intertanko, γραφείου στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο Σύνταγμα, στην καρδιά της πρωτεύουσας.

Ο Νίκος Τσάκος πήρε την πρωτοβουλία με το σκεπτικό ότι «δεν είναι δυνατόν να μην υπάρχει γραφείο της Ένωσης στην Ελλάδα που είναι η πρώτη δύναμη παγκοσμίως στα δεξαμενόπλοια».

Η Intertanko αριθμεί 212 εταιρείες μέλη των οποίων ο στόλος αντιστοιχεί σε 3.040 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 270 εκατομμυρίων τόνων. Επιπλέον υπάρχουν 300 μέλη που σχετίζονται με αυτή και είναι τράπεζες, πετρελαϊκές εταιρείες και ναυλομεσίτες. Είναι ο σημαντικότερος θεσμικός φορέας στον τομέα των δεξαμενοπλοίων με ουσιαστική και εποικοδομητική συνεισφορά διεθνώς.

Για πρώτη φορά Έλληνας πλοιοκτήτης, και όχι στέλεχος εταιρείας, ψηφίστηκε για πρόεδρος στην συγκεκριμένη Ένωση και μάλιστα ομόφωνα. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι ότι υπέρ του Νίκου Τσάκου τάχθηκε και το πανίσχυρο λόμπυ των Νορβηγών, που είναι το αντίπαλο δέος του ελληνικού, με επικεφαλής τον μεγαλύτερο παγκοσμίως πλοιοκτήτη, Τζον Φρέντρικσεν.

Ναυτιλία-Τσάκος Νίκος 2

Ο Νίκος Τσάκος από τις πρώτες ώρες της εκλογής του επεσήμανε ότι «η θέση του προέδρου της Intertanko δεν είναι τυπική αλλά ουσιαστικής σημασίας αφού εκεί εξετάζονται πολιτικές και διαμορφώνονται οι θέσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, ενώ παράλληλα αποτελεί πηγή πληροφόρησης και παροχής οδηγιών για την ναυτιλιακή βιομηχανία υγρών φορτίων».

Ως προτεραιότητες-στόχους ο Έλληνας πλοιοκτήτης έχει θέσει και υλοποιεί τις ασφαλείς μεταφορές, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη δημιουργία συνθηκών ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές. Επίσης, με το Δ.Σ. της Intertanko εργάζεται προς την κατεύθυνση της επιβολής φραγμού στη θέσπιση ολοένα και περισσότερων κανονισμών που επιβαρύνουν την εργασία των ναυτικών.

Η οικογένεια Τσάκου έχει έντονη δραστηριότητα στον τομέα του πολιτισμού αλλά και στο τομέα της κοινωφελούς προσφοράς με το Ίδρυμα «Μαρία Τσάκος».

Ο Νίκος Τσάκος είναι ενεργό μέλος στους Οργανισμούς:

· Independent Tanker Owners Organization (INTERTANKO), Πρόεδρος (2014), Αντιπρόεδρος (2012 – 2014), μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής (2009 έως σήμερα)

· Korean Register (KR ) Hellenic Committee, Πρόεδρος (2014)

· UK P&I Club (2006 έως σήμερα)

· American Bureau of Shipping (ABS) (2004 έως σήμερα)

· Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) (2003 έως σήμερα)

· Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (HELMEPA), της οποίας ήτο Πρόεδρος (2002-2006)

· Ελληνικού συμβουλίου Det Norske Veritas (DNV) (1999 έως σήμερα)

· Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (GSCC) (1995 έως σήμερα)

· Bureau Veritas (BV) (1992 έως σήμερα)

Ιωάννης Πλατσιδάκης, Πρόεδρος της Ιntercargo – Ελληνικό χρώμα στη Διεθνή Ενωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου

Ο Ιωάννης Πλατσιδάκης είναι πρόεδρος της Ιntercargo, της Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου και υψηλόβαθμο στέλεχος επί σειρά ετών της Anangel Maritime του ομίλου Ιωάννη Α. Αγγελικούση. Εργάσθηκε το 1978 – 1987, ως Αντιπρόεδρος της Bank of America σε Αθήνα-Πειραιά- Λονδίνο, το 1988 – 1989, ως Οικονομικός Διευθυντής, της Marmaras Navigation και από το 1989 στην Anangel Maritime Services INC. Σήμερα είναι Managing Director της Anangel Maritime του ομίλου Αγγελικούση.

Διατέλεσε μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Intertanko την περίοδο 2009-2015, αντιπρόεδρος της Intercargo την περίοδο 2004-2012 και από τον Οκτώβριο του 2012 πρόεδρός της.

Δημιούργημα του αείμνηστου Αντώνη Χανδρή πριν από 35 χρόνια, η Intercargo παραμένει μέχρι και σήμερα ένα πολύτιμο θεσμικό όργανο για τη διεθνή πλοιοκτησία που εξειδικεύεται στα Bulk Carriers και έχει ιδιαίτερη, ουσιαστική, αλλά και συναισθηματική αξία η διατήρηση του ελληνικού χρώματος στην προεδρία της, ενώ στέλνει ένα δυναμικό μήνυμα στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Υπό την καθοδήγησή του Γιάννη Πλατσιδάκη η αύξηση των μελών της Intercargo είναι ραγδαία. Τους πρώτους τρεις μήνες του 2017 ο αριθμός των πλοίων που ενεγράφησαν στη Διεθνή Ένωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου αυξήθηκε κατά 48% και πλέον ξεπερνάει τα 1.500 πλοία, συνολικής χωρητικότητας άνω των 138 εκατομμυρίων τόνων. Επίσης κατά 32% αυξήθηκαν και οι εταιρείες-μέλη της Intercargo. Έως 30 Σεπτεμβρίου 2017 αριθμούσαν 102 με αυξητική τάση.

Ο Γιάννης Πλατσιδάκης δηλώνει υπερήφανος για τη συνεχή ενίσχυσή της, γεγονός που αποδεικνύει ότι η σκληρή και ουσιαστική δουλειά που γίνεται εκτιμάται από τη διεθνή κοινότητα των πλοιοκτητών.

«Στην Intercargo δουλεύουμε για τις λύσεις των προβλημάτων, αλλά και προληπτικά ώστε να τα αποφεύγουμε. Οι εταιρείες έχουν πολλά οφέλη από την ένταξή τους σε αυτήν. Βρίσκουν βήμα για να αναφέρουν τα προβλήματά τους και να βρουν λύση. Μέσω της Διεθνούς Ένωσης Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου έχουν λόγο στα διεθνή φόρα», υπογραμμίζει.

H σημασία της Ιntercargo για τη ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία επηρεάζεται από τους δύσκολους καιρούς της ναυλαγοράς και του παγκόσμιου εμπορίου, είναι πολύ μεγάλη καθώς εκπροσωπεί τα συμφέροντα των ανεξάρτητων πλοιοκτητών ξηρού φορτίου και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στους κόλπους του Ιnternational Μaritime Οrganization (IMO) όσο και στα διεθνή ναυτιλιακά και ναυτικά φόρα.

Ναυτιλία-Πλατσιδάκης Γιάννης 1

Σε αυτήν είναι εγγεγραμμένα 1.510 φορτηγά πλοία σε σύνολο 10.000 πλοίων και 102 εταιρείες με αυξητική τάση. Επίσης, 60 πλοία είναι στον πρoθάλαμο για να πιστοποιηθούν από την Intercargo. Επειδή, όμως, κάθε εταιρεία-μέλος δεν υποχρεώνεται να γράφει όλα της τα πλοία στην Ιntercargo, ο πραγματικός αριθμός του στόλου της είναι πολύ μεγαλύτερος. Το 50% των πλοίων αυτών είναι ελληνικών συμφερόντων και το 35% των εταιρειών επίσης.

Δημήτρης Ματθαίου, Πρόεδρος του Green Award Foundation – Για την προστασία του περιβάλλοντος

Ο captain Δημήτρης Ματθαίου είναι πρόεδρος του διεθνούς οργανισμού Green Award Foundation και ταυτόχρονα διευθύνων σύμβουλος των ναυτιλιακών εταιρειών Arcadia Shipmanagement και Aegean Bulk της οικογένειας Κωνσταντίνου-Παναγιώτη-Γιώργου Αγγελόπουλου. Τα καθήκοντά του στον οργανισμό Green Award Foundation τα ανέλαβε στις 9 Νοεμβρίου του 2015 από τον Pieter Struijs πρώην vice president και COO του λιμένα Rotterdam. Είναι επίσης Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Μεσογειακής επιτροπής στην INTERTANKO, μέλος του διοικητικού συμβουλίου (Governor) του International Propeller Club των Ηνωμένων Πολιτειών, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του Νορβηγικού Hull Club, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της INTERCARGO, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Helmepa, και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ALBA Graduate Business School.

Tου έχουν απονεμηθεί προσωπικοί έπαινοι και βραβεία , ως καλύτερος διευθύνων σύμβουλος και ως εξαιρετική προσωπικότητα.

Ναυτιλία-Ματθαίου Δημήτρης

Ο ουδέτερος, ανεξάρτητος και μη-κερδοσκοπικός Οργανισμός GREEN AWARD FOUNDATION, από την ίδρυση του το 1994 και μέχρι σήμερα, έχει καταστεί συνώνυμος με την ποιότητα στη ναυτιλία, παρέχοντας μία πλατφόρμα για την συμμετοχή και συνεργασία εμπλεκομένων μερών της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας. Σκοπός της οργάνωσης είναι η ανάπτυξη της ευαισθησίας και της προτίμησης της ναυτιλιακής αγοράς προς μία ποιοτική μεταφορική δια θαλάσσης υπηρεσία, προσβλέποντας στην μείωση των περιστατικών και ατυχημάτων που βλάπτουν το οικοσύστημα, μέσω της συνεισφοράς όλων των συμβεβλημένων μερών. H συμμετοχή στο πρόγραμμα GREEN AWARD, ενέχει προϋποθέσεις εφαρμογής διαχειριστικών πρακτικών που υπερβαίνουν το επίπεδο των απαιτήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, σε θέματα ασφάλειας, ποιότητας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας. Θέτοντας υψηλά το επίπεδο απόδοσης για τη συμμετοχή, το πρόγραμμα GREEN AWARD ανταμείβει την συμμετέχουσα εταιρεία με συνέπεια ως προς την ασφάλεια των πληρωμάτων, προάγει την φροντίδα της για την προστασία του περιβάλλοντος και παρέχει οικονομικές ωφέλειες, μέσω των εκπτώσεων που παρέχουν οι συμβεβλημένοι με τον Οργανισμού GREEN AWARD πάροχοι υπηρεσιών.

Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, πρόεδρος της BIMCO – Προτεραιότητα στην ασφάλεια

Ο Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος της ελληνικής ναυτιλιακής Common Progress, είναι από τις 7 Ιουνίου του 2017 πρόεδρος της BIMCO, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής ένωσης στον κόσμο, η οποία αριθμεί πάνω από 2.100 μέλη που προέρχονται από περισσότερες από 120 χώρες. Διαδέχτηκε τον Γάλλο πλοιοκτήτη Philippe Louis-Dreyfus.

Στόχοι του είναι: – Ψηφιοποίηση της ναυτιλίας σε όλο της το φάσμα

– χρήση των νέων τεχνολογιών για να επιτύχει την ανάπτυξη ενός νέου εργαλείου επεξεργασίας των ναυτιλιακών συμβάσεων.

– προώθηση της εφαρμογής νέων, αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος

– εφαρμογή της Σύμβασης του Ballast Water Management.

– η επίτευξη σε συνεργασία με το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), της μείωσης των εκπομπών θείου που θα ξεκινήσει να ισχύει από το έτος 2020.

Με την ανάληψη των καθηκόντων δήλωσε ότι «η BIMCO στοχεύει στην αποδοτικότητα, στην παροχή καλύτερων πληροφοριών και στην μεγιστοποίηση της απλοποίησης των διαδικασιών, ωστόσο, όλη η δουλειά μας να ενισχύσουμε την ψηφιοποίηση σε όλο το εύρος της ναυτιλίας ενέχει ρίσκο σε όλους τους τομείς. Η δουλειά μας πάνω στην διαδικτυακή ασφάλεια θα παραμείνει πρώτη προτεραιότητα, έτσι ώστε να σιγουρευτούμε ότι οι στόλοι των μελών μας θα είναι ασφαλείς και ότι οι ναυτικοί θα είναι σε θέση να γνωρίζουν όλους τους πιθανούς κινδύνους της θάλασσας. Απώτερος στόχος μας επίσης είναι η διαφύλαξη όλων των σημαντικών προσωπικών στοιχείων των μελών μας».

Επίσης, με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών, η BIMCO θα προσπαθήσει να μειώσει το διοικητικό βάρος που πέφτει στους ώμους του πλοίαρχου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ειδικότερα θα άρει όσους κανονισμούς δεν εξασφαλίζουν λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων την ομαλή λειτουργία των πλοίων.

Ναυτιλία-Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος

Ο Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος είναι στην εταιρεία Common Progress από την ίδρυσή της το 1984. Υπήρξε εκλεγμένο μέλος του ΔΣ της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών από το 1996 και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ενώσεως από το 2006. Από το 2004 είναι εκλεγμένο μέλος της Ελληνικής Επιτροπής του Det Norske Veritas και από το 2006 μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του International Chamber of Shipping. Είναι κάτοχος πτυχίου Νομικής από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, MSc στα Οικονομικά από το Queen Mary College London, MA στην Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση από το University of Reading και PhD στα Οικονομικά από το Queen Mary College επίσης.

Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης – Ηγετική αρχή στην ευρωπαϊκή κρουαζιέρα

Ο Κυριάκος Αναστασιάδης είναι πρόεδρος της CLIA-Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας της Ευρώπης, από τον Ιανουάριο του 2017 και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κρουαζιέρας Celestyal Cruises. Η Cruise Lines International Association (CLIA) είναι η ενιαία φωνή και η ηγετική αρχή της παγκόσμιας κοινότητας της κρουαζιέρας, διαθέτει 15 γραφεία παγκοσμίως και εκπροσώπηση στη Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία.

Ο Κυριάκος-Κerry -Αναστασιάδης πριν αναλάβει διευθυντική θέση στη Celestyal Cruises, διακρίθηκε ως Γενικός Διευθυντής, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος σε πολυεθνικές επιχειρήσεις και ομίλους όπως είναι η The Coca-Cola Company, Procter & Gamble, Polaroid και Aujan Industries.

Μιλώντας την περασμένη εβδομάδα στη διάρκεια δείπνου που παρέθεσε η Ένωση στο Λονδίνο στο οποίο παρέστησαν 200 μέλη της επεσήμανε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας παγκοσμίως σε συνεχή ανάπτυξη βρίσκεται. Για το 2018 ανέφερε ότι οι εκτιμήσεις, βάσει και των προκρατήσεων που έχουν γίνει, θέλουν τους τουρίστες που θα επιλέξουν τον συγκεκριμένο τρόπο διακοπών να φθάνουν τα 27,2 εκατομμύρια.

Ναυτιλία-Αναστασιάδης Κ

Αρχικά επικαλέστηκε τα στοιχεία του World Travel & Tourism Council σύμφωνα με τα οποία ο τουρισμός συνεισφέρει τα περισσότερα στο Ακαθάριστο Προϊόν της παγκόσμιας οικονομίας με 1,3 δισεκατομμύρια ανθρώπων να επιλέγουν να περάσουν τις διακοπές τους στο εξωτερικό κάθε χρόνο.

«Με τις προοπτικές της κρουαζιέρας να δείχνουν ότι θα φθάσουμε τα 27,2 εκατομμύρια επιβάτες αυτή τη χρονιά, έχουμε ακόμη μακρύ δρόμο να διανύσουμε. Η διαδρομή θα είναι συναρπαστική αφού υπάρχει μόνο μία κατεύθυνση προς την οποία μπορούμε να πάμε. Προς τα πάνω» εξήγησε ο Κυριάκος Αναστασιάδης και προσέθεσε: «Με την ανάπτυξη έρχεται και η υπευθυνότητα». Ξεχώρισε δύο τομείς όπου πρέπει οι προσπάθειες να είναι συνεχείς. Τη βιωσιμότητα και τη μείωση της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Υπογράμμισε ότι έως το 2030 οι τουρίστες που επιλέγουν το εξωτερικό θα διακοπές θα φθάσουν το 1,8 δισεκατομμύριο ενώ εκείνοι της κρουαζιέρας τα 50 εκατομμύρια.
«Βάσει των στοιχείων η δική μας βιομηχανία θα καλύπτει ένα μικρό ποσοστό όμως έχουμε 12 χρόνια μπροστά μας να το διαχειριστούμε» επεσήμανε.

Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, Πρόεδρος της WISTA International – Η δικτύωση των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις της ναυτιλίας

Στη Wista International εξελέγη τον Οκτώβριο του 2017 η Δέσποινα Παναγιώτου – Θεοδοσίου που προέρχεται από την WISTA Κύπρου. Είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της TOTOTHEO Maritime και έχει υπηρετήσει στο Διοικητικό Συμβούλιο της WISTA International ως Γραμματέας τα τελευταία δύο χρόνια. Είναι επίσης Πρόεδρος της WISTA Κύπρου καθώς και μέλος του Διοικητικού Συμβούλιου του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.

Όπως έχει επισημάνει οι εθνικές ενώσεις της WISTA που διαμορφώνουν το διεθνές δίκτυο αυξάνονται ολοένα και περισσότερο, ενώ υπήρξε ενδιαφέρον για δημιουργία τέτοιων ενώσεων από χώρες που δεν έχουν μέχρι στιγμής μία τέτοια ένωση.

«Με όλα αυτά και με τη WISTA να διαδραματίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στη βιομηχανία, εξετάζουμε την εσωτερική μας δομή για να δούμε σε ποιους τομείς μπορεί να χρειαστεί υποστήριξη αυτών των εξελίξεων», έχει τονίσει σε συνεντεύξεις της για να προσθέσει ότι «αποτελεί τιμή η συγκεκριμένη θέση, ιδιαίτερα σε μία περίοδο σημαντικών εξελίξεων στον κλάδο της ναυτιλίας».

Ναυτιλία-Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου-Wista

Η WISTA είναι ένας οργανισμός δικτύωσης γυναικών σε διευθυντικές θέσεις στο χώρο της ναυτιλίας και συναφών επαγγελμάτων, ο οποίος ιδρύθηκε το 1974 και σήμερα δραστηριοποιείται σε 40 χώρες με 3.000 μέλη. Η πλήρη επωνυμία του είναι Διεθνής Γυναικείος Οργανισμός Ναυτιλίας και Εμπορίου (Women’s International Shipping and Trading Association/WISTA)

Του Μηνά Τσαμόπουλου

ΠΗΓΉ : newmoney.gr (Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη )